برگزاری کارگاه‌های مجازی روش‌شناسی مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن
کد خبر: 4061350
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷

برگزاری کارگاه‌های مجازی روش‌شناسی مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن

پژوهشکده مطالعات توسعه سازمان جهاد دانشگاهی تهران سلسله کارگاه‌های مجازی روش‌شناسی مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن کریم را برگزار می‌کند.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، به‌منظور ارتقای مهارت‌های علمی و حرفه‌ای پژوهشگران در انجام تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی، این پژوهشکده در نظر دارد دوره جدید کارگاه‌های خود را در خصوص روش‌شناسی مطالعات میان‌رشته‌ای، به پژوهشگران، طلاب، فارغ‌التحصیلان مقاطع ارشد و دکتری علوم دینی و قرآنی اختصاص دهد.

این کارگاه‌ها برای امکان بهره‌مندی عموم علاقمندان، به‌صورت برخط برگزار خواهد شد.

این دوره از ۲۴ خرداد ماه ۱۴۰۱ آغاز می‌شود و تا اواسط مرداد ماه ادامه خواهد داشت.
«الزامات و بایسته‌های مسأله‌محوری در انجام پژوهش‌های قرآنی و روایی»، موضوع نخستین کارگاه مجازی است که با تدریس دکتر «قاسم درزی» استادیار دانشگاه شهید بهشتی روز‌های سه‌شنبه ۲۴ خرداد ماه از ساعت ۱۳ تا ۱۷ به‌مدت ۶ ساعت برگزار می‌شود.
«رویکرد تحلیلی منطقی در تحلیل داده‌های معناشناسی»، هم دومین کارگاه با تدریس دکتر «احد فرامرز قراملکی»، استاد دانشگاه تهران روز یکشنبه ۵ تیرماه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ به‌مدت ۴ ساعت به‌صورت مجازی (آنلاین) برگزار می‌شود.
سومین کارگاه مجازی با عنوان «روش تحلیل محتوا در فهم متون دینی، تکنیک‌ها و چالش‌ها» با تدریس دکتر «حسن بشیر»، استاد دانشگاه امام صادق(ع)، روز‌های سه‌شنبه از ۷ تیر ماه از ساعت ۱۵ تا ۱۷ به‌مدت ۸ ساعت به‌صورت آنلاین (برخط) برگزار می‌شود.
کارگاه «روش‌شناسی، مقیاس‌سازی و سنجش‌پذیری مفاهیم قرآنی»، هم با تدریس دکتر «مسعود آذربایجانی»، استاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه روز‌های یکشنبه از ۲۶ تیرماه از ساعت ۱۳ تا ۱۷ به‌مدت ۶ ساعت به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.
پنجمین و آخرین کارگاه در این دوره با موضوع کارگاه «آموزشی کاربردی نرم‌افزار تحلیل داده‌های کیفی MAXQDA با تمرکز بر داده‌های قرآنی» با تدریس دکتر «سمیه مردانی»، مدرس دانشگاه فردوسی مشهد روز‌های یکشنبه از ۲۶ تیرماه از ساعت ۱۳ تا ۱۵ به‌مدت ۶ ساعت به‌صورت برخط برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان شرکت در سلسله کارگاه‌های مجازی روش‌شناسی مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن کریم می‌توانند جهت ثبت‌نام و اطلاعات تکمیلی به سایت icds.acecr.ac.ir مراجعه و یا با شماره ۶۶۹۷۷۸۰۰-۰۲۱ داخلی‌های ۲۰۲ و ۲۱۱ تماس بگیرند.

برای شرکت‌کنندگان گروهی و یا افرادی که در همه کارگاه‌ها حضور داشته باشند تخفیف در نظر گرفته و به آن‌ها گواهی‌نامه معتبر آموزشی، پژوهشی اعطا می‌شود.

انتهای پیام
captcha