شنیدن تلاوت خوب حق حجاج است + صوت
کد خبر: 4061465
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱
هادی موحدامین:

شنیدن تلاوت خوب حق حجاج است + صوت

قاری بین‌المللی کشورمان با بیان اینکه ارتقای تلاوت یکی از مواردی است که در سفر حج به دنبال آن هستم، چراکه می‌تواند اثر بیشتری در انس با قرآن در این سفر معنوی داشته باشد، گفت: این حق مردم ایران و سایر مسلمانان در حج است که تلاوت خوب بشنوند.

در روز‌های اخیر، با تصمیم کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم و هماهنگی با سازمان اوقاف و امور خیریه و بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت، مقدمات اعزام کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران به حج تمتع سال ١۴٠١ موسوم به کاروان نور فراهم شده است. امسال بیست نفر شامل استادان و قاریان ممتاز، یک حافظ و یک گروه تواشیح به حج ابراهیمی اعزام می‌شوند و به اجرای برنامه‌های قرآنی در جمع حجاج خواهند پرداخت. هادی موحدامین، قاری بین‌المللی کشورمان ازجمله اعضای حج اولی کاروان قرآنی است که خبرنگار ایکنا گفت‌وگویی را در رابطه با این سفر معنوی با وی انجام داده‌ است.

قاری بین‌المللی کشورمان ضمن ابراز خوشحالی از تشرف به این سفر معنوی گفت: هم خیلی خوشحال و هم خیلی مضطرب هستم. خوشحالی به‌خاطر این توفیق بزرگ و اضطراب از اینکه بتوانم حج خوبی را پشت سر بگذارم و بهترین استفاده را از این فرصت داشته باشم.

وی در پاسخ به این سوال که به‌عنوان قاری قرآن کریم چه آمادگی برای این سفر معنوی باید داشت؟ گفت: به‌عنوان قاری جمهوری اسلامی ایران در این سفر معنوی بحث فنی بسیار مهم است؛ لذا این روز‌ها به این فکر می‌کنم که تلاوتم را ارتقا بدهم، چراکه این حق مردم ایران و سایر مسلمانان در حج است که تلاوت خوب بشنوند و ما نیز بتوانیم عامل موثری در نشر قرآن کریم و انس با قرآن بین حجاج باشیم؛ بر همین اساس ارتقای تلاوت یکی از مواردی است که به دنبال آن هستم، چراکه می‌تواند اثر بیشتری در انس با قرآن در این سفر معنوی داشته باشد.

موحد امین با اشاره به رهاورد این سفر معنوی برای قاریان گفت: یکی از مواردی که در تقویت حس معنوی حجاج در این سفر معنوی در کنار واعظان و مادحین اهل بیت (ع) مؤثر است، تلاوت قاریان قرآن کریم هستند. هدف نهایی حج توحید است و اگر فرد بتواند در حد توان و استطاعت وجودی‌اش با خداوند همراه و به توحید نزدیک شود و بتواند در همه سال‌های حیاتش آن را حفظ دارد، قطعاً بهره خود را از این سفر برده است. البته نگهداری از این حالات معنوی بسیار سخت است.

قاری بین‌المللی کشورمان افزود: همیشه می‌شنیدیم که حفظ قرآن کریم طی یک تا دو سال انجام می‌شود، اما نگهداری محفوظات و تسلط و آمادگی همیشگی، بسیار مهم‌تر و سخت‌تر است. این مسئله نیز در سفر حج اینچنین است و هر چند سفر انجام می‌شود، اما حفظ حالات و معنویات آن بعد از این سفر بسیار سخت‌تر از هرچیزی است.

موحد امین تصریح کرد: حاجی زمانی که در مناسک حج لبیک می‌گوید، این گفتن باید قلبی باشد و تا زمانی که زنده است مسئولیت این لبیک بر گردن اوست. قطعاً حجاج زیادی بوده‌اند که بهره آن‌ها از معنویت این سفر در همان سفر تمام شده است و چیزی با خودشان بر نگردانده‌اند لذا مسئولیت قاری قرآن بعد از این سفر تمام نمی‌شود.

وی اظهار کرد: مسئله تقوا هم در حین و هم بعد از حج اهمیت دارد و انسان همیشه باید آن را رعایت کند تا با عاقبت به خیری از این دنیا برود.

براساس این گزارش، در کاروان نور امسال، قاسم رضیعی از تهران به عنوان سرپرست کاروان نور، قاسم مقدمی از خوزستان، مسعود نوری از تهران، سیدحمیدرضا مقدسی از قم، هادی موحدامین از تهران، امیرحسین رحمتی از گلستان، علیرضا بیژنی از خراسان رضوی، مجتبی پرویزی از تهران، مهدی کرمی از زنجان، مهدی سعادتی کیا از لرستان، حمید حق طلب از خراسان رضوی، علیرضا مکاری از اصفهان، سیدمحمد طا‌هایی از مازندران، یوسف جعفرزاده از هرمزگان، رضا گلشاهی از خراسان رضوی و گروه تواشیح مصباح‌الهدی متشکل از عدنان مؤمنین، رسول مظفری وانانی، امین میمندی، احسان سوری دمقی و سیدمحمد هاشمی از خوزستان حضور دارند.

کد
انتهای پیام
captcha