امام زمان(عج) هوای نائبش را دارد
کد خبر: 4062605
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹
حجت‌الاسلام کاظم صدیقی:

امام زمان(عج) هوای نائبش را دارد

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، رئیس مجمع راهبردی اندیشه مهدویت گفت: امام زمان(عج) حجت خدا هستند و ولی فقیه حجتِ حجت خدا. در انقلاب ایران امام خمینی(ره) شرایط رهبری را داشتند و علاوه بر آن مورد نظر امام عصر(عج) هم بودند، چراکه منوب‌عنه هوای نائبش را دارد و در مقاطع حساس او را یاری می‌کند.

به گزارش ایکنا، سومین اجلاسیه بین‌المللی فعالان مهدوی با رویکرد موضوعی تمدن‌سازی اسلامی در بیانیه گام دوم و شعار گام دوم، گام آمادگی برای ظهور، صبح امروز هفدهم خردادماه در سالن شهید مطهری ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

در ابتدای نشست حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدهاشم الحیدری، دبیرکل جنبش عهدالله عراق سخنرانی کرد و گفت: مهمترین کار در زمان غیبت انتظار است. انتظار یک کار است، نه نشستن و منتظر ماندن. ما ادعا می‌کنیم اهل انتظار هستیم ولی در عمل منتظر نیستیم. یکی از مثل‌های انتظار در تاریخ، غیبت حضرت موسی(ع) است. در قرآن ذکر شده است که حضرت موسی(ع) از میان قومش غیبت کرد. مهمترین کار قبل از غیبت برای ایشان تعیین جانشین بود. اصلاً آزمون بنی اسرائیل حضرت هارون بود. در زمان غیبت موسی(ع) سامری که اهل خدعه و دروغ بود گوساله‌ای آورد و بنی اسرائیل از اطاعت خدا به سمت گوساله‌پرستی رفتند. هارون فرمود: «يَا قَوْمِ إِنَّمَا فُتِنْتُمْ بِهِ وَإِنَّ رَبَّكُمُ الرَّحْمَنُ فَاتَّبِعُونِي وَأَطِيعُوا أَمْرِي». نهایتا بنی اسرائیل موفق نشدند از هارون تبعیت کنند و به عبادت گوساله پرداختند.

بزرگترین آزمون در زمان غیبت

وی ادامه داد: در زمان غیبت آزمون ما خود حضرت نیست، بزرگترین آزمون برای ما جانشین حضرت است. اهل کوفه در یک زمان نامه‌هایی برای امام حسین(ع) نوشتند ولی وقتی حضرت، مسلم(ع) را به عنوان جانشین برای اهل کوفه فرستادند، اهل کوفه نتوانستند از او تبعیت کنند و او را رها کردند. ما تصور می‌کنیم فقط باید برای ظهور حضرت دعا بخوانیم. البته که دعا کردن خیلی خوب است ولی باید از جانشین حضرت تبعیت کرد، چنانکه وقتی حضرت موسی(ع) برگشت، گفت بدترین کار رفتاری بوده است که با جانشین من داشتید.

امام زمان(عج) هوای نائبش را دارد/ قبلا انتظار فقط در کتاب دعا بود

وی تصریح کرد: از مهمترین مقدمات ظهور، مسئله ولایت است. اساسا میدان انتظار خط امام و ولایت فقیه است. الان بنده به عنوان یک سرباز ولایت در خارج ایران تعجب می‌کنم که بعضی از علما در داخل ایران در قبال انقلاب اسلامی بی‌تفاوت هستند. در این شرایط جنگ نرم که هدف دشمن خود نظام و ولایت فقیه است برخی علما و آقایان چنان رفتار می‌کنند که انگار نظام جمهوری اسلامی وجود ندارد و روی هیچ منبری در این رابطه صحبت نمی‌کنند و حتی در طی 40 سال یک بیانیه صادر نکرده‌اند. در روز قیامت از ما نمی‌پرسند در کربلا چکار کردید چون ما آن زمان نبودیم، از ما نمی‌پرسند چرا بعد از رحلت پیامبر(ص) پشت در خانه حضرت زهرا(س) حاضر نبودید چون ما آن زمان نبودیم ولی سوال این است که در زمان خودتان در کدام جبهه بودید؛ جبهه حق یا جبهه باطل.

طراحی تمدن نوین اسلامی با همت دانشگاهیان

در ادامه نشست محمدمهدی زاهدی رییس فراکسیون مهدویت مجلس شورای اسلامی سخنرانی کرد و گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم، کلید واژه‌ای تحت عنوان تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید هدایت، بیان کردند. این کلید واژه کاملاً با مباحث این اجلاسیه نسبت دارد. ما می‌خواهیم آیند‌ه‌ای را ترسیم کنیم که باید محقق شود. باید توضیح دهیم تمدن نوین اسلامی چیست، چه زوایایی دارد و چه مختصاتی دارد. در بیانیه گام دوم، مقام معظم رهبری به هفت محور اشاره کردند؛ علم و پژوهش، معنویت، اقتصاد، عدالت، استقلال و آزادی، عزت ملی، روابط خارجی و سبک زندگی.

امام زمان(عج) هوای نائبش را دارد/ قبلا انتظار فقط در کتاب دعا بود

وی افزود: امام خمینی(ره) صحبتی دارند مبنی بر اینکه دانشگاه مبدا همه تحولات است. اتفاقا مقام معظم رهبری هم محور اول را علم و پژوهش قرار داده است. وقتی می‌گویم دانشگاه مبدا تحولات است و از آن طرف، درباره تمدن نوین اسلامی صحبت می‌کنیم چه نسبتی میان این دو برقرار است. وقتی می‌خواهیم بنای عظیمی درست کنیم ابتدا نیاز است آن را معماری کنیم و نمایی از آن داشته باشیم. بعد از طراحی، مهندسین دست به کار می‌شوند که این طراحی را چگونه با هماهنگی هم بنا کنند. ما می‌خواهیم بنایی به نام تمدن نوین اسلامی بنا کنیم، این بنا طراحی می‌خواهد. باید نشان دهیم آن هفت محور در این بنا چه نقشی دارند. اینجاست که جمله دانشگاه مبدا تحولات است معنا پیدا می‌کند. دانشگاه باید جلو بیاید، معماران فرهنگی باید طراحی کنند که این تمدن نوین اسلامی چگونه است، چه مختصاتی دارد چه ابعاد دارد. بعد از طراحی شروع به ساخت می‌شود.

وی تاکید کرد: برای ساخت این بنا تمام کارگزاران نظام نقش دارند. البته کارگزاران بدون توجه به مردم نمی‌توانند این کار را انجام بدهند. پس باید نقش دانشگاه را در این میانه جدی بگیریم. دانشگاهی می‌تواند چنین مسئولیتی را انجام بدهد که دانشگاه تمدن‌ساز باشد، دانشگاه خلاق باشد، مسئله محور باشد، برون‌دادمحور باشد، ماموریت‌محور باشد. ما از این نشست انتظار داریم یک بستری برای طراحی مدل تمدن نوین اسلامی فراهم کند.

امام گفت بروید امام زمان(عج) را بیاورید

در ادامه نشست حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی؛ رئیس مجمع راهبردی اندیشه مهدویت و امام جمعه موقت تهران سخنرانی کرد و گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم ابتدا ما را متوجه مطالعه تاریخ می‌کنند و اینکه قبل از انقلاب ما کجا بودیم دنیا کجا بود، ملت ما چه جایگاهی داشت و چه نقشی در حکومت داشت. در آن زمان فقر فرهنگی، سیاسی و اقتصادی گسترش داشت، به جز شاه و وابستگان او مردم هیچ رفاهی نداشتند، نه جاده‌ای، نه تولیدی و نه پیشرفتی. امام که آمد دین آمد، عزت آمد، قدرت آمد، خودباوری آمد، ایثار آمد، شهادت‌طلبی آمد، مردم در صحنه به استقبال امام زمان(عج) آمدند. یک روز ما در داخل کشور از مرز خودمان دفاع می‌کردیم ولی امروز مایه وحشت اسرائیل هستیم. ما امروز منتظر تشکیل حکومت جهانی با پرچمداری ولی الله الاعظم(عج) هستیم ولی انتظار ما انتظار ذهنی نیست. یک روز انتظار در کشور مطرح بود ولی فقط در کتاب دعا بود ولی امام خمینی(ره) به عنوان یک منتظر واقعی گفت بروید امام زمان(عج) را بیاورید.

امام زمان(عج) هوای نائبش را دارد/ قبلا انتظار فقط در کتاب دعا بود

وی ادامه داد: مردم ایران با نفس امام زمان(عج) انقلاب کردند و نفس رهبری از نفس ایشان گرما می‌گیرد. در هر انقلاب و تحولی سه چیز مهم است؛ رکن اول رهبری است که قوه عاقله است؛ رکن دوم برنامه و طرح است؛ رکن سوم مردم هستند. مردم تحقیرشده‌ای که به صحنه می‌آیند و انقلاب می‌کنند. این سه عنصر در انقلاب ما حضور داشت. امروزه امام زمان(عج) حجت خدا هستند و ولی فقیه حجتِ حجت خدا. این یک تشریع مبتنی بر تکوین است یعنی در مذهب شیعه رهبر باید دارای شرایطی باشد. به همین جهت در طول تاریخ غیبت هیچگاه اتفاق نیفتاده پرچم رهبری شیعه دست کسی بیفتد، ولی بعدا بگویند این شخص آمد کار را خراب کرد. در انقلاب ایران هم امام خمینی(ره) شرایط رهبری را داشتند و علاوه بر آن مورد نظر امام عصر(عج) هم بودند، چراکه منوب‌عنه هوای نائبش را دارد و در مقاطع حساس او را یاری می‌کند.

انتهای پیام
captcha