ارتقای سطح تلاوت حافظان مؤسسه مهد قرآن با طرح «استحکام»
کد خبر: 4062876
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹

ارتقای سطح تلاوت حافظان مؤسسه مهد قرآن با طرح «استحکام»

طرح «استحکام» با محوریت ارتقای سطح تلاوت حافظان کل عضو مؤسسه کشوری مهد قرآن و آمادگی بهتر برای حضور در آزمون ترنم وحی به صورت فشرده برگزار می‌شود.

محمود کریمی، معاون آموزش مؤسسه مهد قرآنمحمود کریمی، معاون آموزش مؤسسه مهد قرآن در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به اجرای طرح آموزشی «استحکام» گفت: در آزمون‌های حفظ قرآن معمولاً با تعدادی از حافظان مواجهه هستیم که حفظشان خوب است، اما ارائه محفوظاتشان چون تلفظ صحیح حروف، رعایت نکات تجویدی و صوت و لحن و ... ضعیف است، بنابر این با این طرح به حافظانی که علاقه‌مند به حضور در آزمون و مسابقات هستند، اما به دلایلی موفق نمی‌شوند، کمک خواهد شد.

وی ادامه داد: در آزمون‌های کشور و آزمون ترنم وحی مهد قرآن و مسابقات دو نمره به حفاظ یکی در زمینه حُسن حفظ(100 امتیاز) و بخشی نیز به مجموعه تلاوت و ارائه محفوظات(100 امتیاز) داده می‌شود بنابر این با حضور در این طرح حفاظ به صورت فشرده نکات آموزشی را فرا می‌گیرند.

کریمی با تأکید بر اینکه شرکت‌کنندگان در این دوره افرادی هستند که به دلایلی چون بعد مسافت یا سنشان امکان حضور در کلاس‌های قرائت و صوت و لحن را نداشته‌اند تا در این زمینه نکات آموزشی را به نحو احسن فراگیرند، اضافه کرد: طی این دوره مباحث مربوط به تلفظ صحیح حروف، احکام تجویدی و نکات کلی صوت و لحن، وقف و ابتدا به صورت مختصر و کاربردی همراه با ارائه مثال و تمرین توسط استاد مربوطه به صورت مجازی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این دوره به صورت مجازی به دلیل گستردگی جامعه مخاطب حافظان مهد قرآن است، اظهار کرد: این دوره از 23 خردادماه در قالب هفته‌ای دو جلسه (دوشنبه‌ها و چهارشنبه‌ها) برپا می‌شود و طی یک ترم 16 جلسه‌ای برپا خواهد شد و 20 مردادماه به پایان خواهد رسید.

انتهای پیام
captcha