کتاب «پرسمان حیا و مسائل جنسی» منتشر شد
کد خبر: 4062929
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۷

کتاب «پرسمان حیا و مسائل جنسی» منتشر شد

انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان کتاب «پرسمان حیا و مسائل جنسی» را با نگاهی تازه به مسئله تربیت جنسی، راهی بازار نشر کرده است.

کتاب «پرسمان حیا و مسائل جنسی»

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علیجانی، رئیس نمایندگی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در اصفهان از انتشار کتاب «پرسمان حیا و مسائل جنسی» در انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان خبر داد و اظهار کرد: خدا به فرشته‌ها شعور داد بدون شهوت، به حیوانات شهوت داد بدون شعور و به انسان هر دو را عطا کرد؛ انسانی که شعورش بر شهوتش غلبه کند، از فرشته بالاتر است و آنکه شهوتش بر شعورش غلبه یابد، از حیوان پست‌تر خواهد بود.

وی با بیان اینکه شهوت یعنی میل و خواهش نفس به اموری که از آنها لذت می‌برد، مانند خوردن، آشامیدن، گوش‌ دادن، حرف‌ زدن، جماع و...، افزود: همچنان که «حب» و «بغض» دو عامل حرکت در روح انسان، یعنی مرتبه اعلای وجود آدمی برای رسیدن به کمال هستند، «شهوت» و «غضب» نیز دو عامل حرکت در مرتبه پایین وجود آدمی، یعنی جسم او برای تداوم حیات در دنیا محسوب می‌شوند. در این میان، «میل یا غریزه جنسی» از سایر جنبه‌های شهوانی نفس انسان، قدرتمندتر است.

رئیس نمایندگی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در اصفهان ادامه داد: غریزه یا میل جنسی، نوعی حالت انگیزشی و علاقه به موضوعات و فعالیت‌های جنسی است، یا به‌ عبارتی، ظرفیت‌ داشتن برای تجربه‌های جنسی و پاسخ‌های شهوانی یا غریزه‌ای، تعیین‌کننده هویت جنسی انسان، قوام‌بخش زندگی زناشویی و ضامن تداوم نسل اوست. این غریزه، موهبتی الهی است برای شیرین‌ کردن زندگی در گرفتاری‌ها و تلاطمات پیچیده عالم ماده، که در عین حال می‌تواند بر فرهنگ، سیاست، اخلاق، ارتباطات فردی، خانوادگی و اجتماعی هر یک از زن و مرد و نیز قوانین و فلسفه زندگی ایشان تأثیر بگذارد و از آنها تأثیر بپذیرد.

وی اضافه کرد: غریزه‌ای نیرومند و سازنده که در صورت بی‌توجهی به آن یا مهارگسیختگی می‌تواند به‌سان سیلی ویرانگر، ارزش‌های اخلاقی و اجتماعی انسان را به باد فنا دهد. انحراف در این میل می‌تواند منشأ جرم‌ها و آسیب‌های متعدد بر پیکره اجتماع انسانی و افراد آن باشد و متأسفانه دشمنانی که به قدرت اعجاب‌انگیز و جاذبه‌های عمیق این نیرو پی برده‌اند، سال‌هاست به انحای مختلف درصدد تحریک و تحریف آن در جوامع انسانی به‌خصوص در قشر جوان و نوجوان برآمده‌اند تا از طریق انحطاط ارزش‌های اخلاقی و ازهم‌گسیختگی نظام خانواده، تسلط خویش بر حکومت‌ها و چپاول منابع ملت‌های آنها را مستدام دارند.

حجت‌الاسلام علیجانی تصریح کرد: در وانفسای پیشرفت تکنولوژی، به‌خصوص در حوزه ارتباطات و تلفن همراه و نیز تأثیرات گسترده فضای مجازی و تبلیغات رسانه‌ای و نابسامانی حجاب و پوشش، آشفته‌بازاری درست شده است که ذهن صغیر، کبیر، پیر، جوان، زن، مرد، مجرد و متأهل را درگیر کرده و خواستگاه بسیاری از سؤالات و پرسش‌های ریز و درشت در این حوزه شده است.

وی افزود: اگرچه دین مقدس اسلام از ۱۴ قرن پیش، مسائل و احکام لازم برای هدایت غریزه و بهره‌گیری مفید و سازنده از آن را تبیین کرده، ولی پاسخ به پرسش‌های جنسی جوانان و نوجوانان در حوزه‌های فردی و خانوادگی، آن هم از طریق نهادی دل‌سوز، متعهد، مطمئن و آشنا به ابعاد دینی و اسلامی آن، ضرورتی انکارناپذیر است.

رئیس نمایندگی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در اصفهان تأکید کرد: سؤالات و شبهات مطرح، با توجه به گستره و محتوای سؤالات به قسمت‌های زیر قابل تقسیم است: ۱. فلسفه آفرینش غریزه جنسی ۲. محرک‌های جنسی از جمله نگاه، پورن و خیال‌پردازی جنسی ۳. کنترل غریزه ۴. خانواده ۵. تربیت جنسی فرزندان ۶. انحرافات جنسی در موضوعات، ارتباطات نامشروع، خودارضایی، زنا و همجنس‌گرایی. بنابراین، مطالب کتاب به همین ترتیب در شش فصل آماده و تدوین شده است.

وی گفت: کتاب «پرسمان حیا و مسائل جنسی» در نمایندگی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تهیه و تنظیم شده و عهده‌دار پاسخگویی به بخش کوچکی از این سؤالات است که از متن جامعه جوشیده و همه آنها واقعی به‌شمار می‌رود. امید که چراغی پیش‌روی طالبان علم و دانایی و جویندگان سعادت و فرزانگی و گام کوچکی در شکل‌گیری صحیح تربیت جنسی آحاد جامعه باشد.

حجت‌الاسلام علیجانی بیان کرد: به امید روزی که تک‌تک فرزندان این مرزوبوم در سایه آموزه‌های ناب دینی به درک صحیح و شناخت کامل از این غریزه و نگرش صحیح و مثبت به آن دست یافته و توانایی لازم برای هدایت، کنترل و استفاده از آن در مسیر رشد و شکوفایی دنیوی و اخروی را به‌دست آورند تا شاهد شکل‌گیری «تربیت جنسی» از منظر اسلام باشیم.

وی اظهار کرد: کتاب «پرسمان حیا و مسائل جنسی» هفتمین کتاب از سلسله کتاب‌های پرسمان دینی است که به قلم حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالقاسم شهباز، از کارشناسان گروه اخلاق و تربیت اسلامی نمایندگی مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی و مؤلف چندین کتاب در حوزه اخلاق و تربیت دینی تألیف و با نگاهی تازه به مسئله تربیت جنسی منتشر شده است.

یادآور می‌شود، چاپ نخست کتاب «پرسمان حیا و مسائل جنسی» در ۱۷۲ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه به بهای ۴۲ هزار تومان از سوی انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان راهی بازار نشر شده است.

انتهای پیام
captcha