تفسیر جدیدی از سوره حمد در «تفسیر تدبُّر» منتشر شد
کد خبر: 4063717
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
به همت انتشارات کتاب نیستان

تفسیر جدیدی از سوره حمد در «تفسیر تدبُّر» منتشر شد

انتشارات کتاب نیستان جلد اول «تفسیر تدبُّر» شامل تفسیر سوره حمد به ضمیمه سوره علق را به قلم سید مجتبی حسینی روانه کتابفروشی‌ها کرد.

تفسیر جدیدی از سوره حمد در «تفسیر تدبُّر» منتشر شد

به گزارش خبرنگار ایکنا، جلد اول کتاب «تفسیر تدبُّر»، شامل تفسیر سوره حمد به ضمیمه سوره علق به قلم سید مجتبی حسینی به همت انتشارات کتاب نیستان چاپ و روانه بازار کتاب شد.

کتاب«تفسیر تدبُّر» جلد اول یک تفسیر چند جلدی است که حاصل جلسات تلمذ و تدبر در محضر قرآن کریم از سال 1360 تاکنون است.

درواقع مولف به گردآوری مطالب گفته‌شده در جلسات تدبر در قرآنی که خود در آن شرکت داشته پرداخته و در قالب یک کتاب تنظیم کرده است که در جلد اول آن تفسیر سوره حمد به‌عنوان اولین سوره قرآن کریم و سوره علق به‌عنوان اولین سوره نازل‌شده گردآوری شده است.

مولی در مقدمه کتاب درباره نحوه گردآوری این مجموعه اشاره کرده است:

«در سال‌های 1361_1360 قرار شد به همراه تعدادی از دوستان، تلمذی و تدبری در محضر قرآن آغاز کنیم. ابتدا به احترام اولین سوره نازل‌شده، جلساتی در محضر سوره «علق» داشتیم. بعد از آن مباحث سوره علق تحت عنوان «برداشت‌هایی از سوره علق» به‌صورت پاورقی در روزنامه اطلاعات منتشر شد. سپس در سال 1363 در قالب کتاب با عنوان «انسان در پویه تاریخ، برداشت‌هایی از سوره علق» چاپ شد.

پس از آن به‌صورت تقریباً منظم، شب‌های جمعه و شب‌های ماه رمضان شروع به بهره‌گیری از قرآن به‌ترتیب جمع‌آوری مصحف موجود کردیم، با سوره حمد جلسات ادامه یافت و گاهی هم وقفه و تعطیلی پیش می‌آمد. در این بین جلسات و محافلی هم پیش می‌آمد که خارج از ترتیب فعلی قرآن به بحث و تأمل در برخی سوره‌ها می‌پرداختیم.؛ نظیر سوره عنکبوت، مدثر، مزمل، چهار سوره ابتدای جزء 30 و... سیر جلسات تفسیر که تسامحا نام تفسیر بر آن گذاشته می‌شود، تا سال 1400 به انتهای سوره «هود» رسیده است.

دوستانی موفق شدند نوارها و فایل‌های سور متعددی را پیاده کنند که از این پس به‌تدریج نشر می‌یابد. تا حدود زیادی سعی شده لحن محاوره‌ای و گفت‎‌وگوی جلسه‌ای، به نگارش کتابی نزدیک شود، اما بااین‌حال ممکن است نواقصی در کار باشد. تذکر و عفو خوانندگان و پژوهندگان فهیم را درخواست می‌کنیم. امید که بهره بیشتری از جانب خداوند و ساحت مقدس قرآن نصیبمان شود.

اگر از عنوان تفسیر استفاده می‌شود، درواقع تدبری را تفسیر کرده‌ایم. تدبری که نیاز و خواست ان‌شاالله توفیق ما بر این بوده که ثقلین دست طلب را تهی بازنگردانند. شاید با وسع اندک و فهم ناقص خود، مشمول گلایه پیامبر شریف(ص) نشویم.

درواقع این مجموعه بخشی از «تدبری» است که یکی از پرشمار متدبّرین و متاملین به قرآن کریم داشته . قوت و غنای آن از ثقلین و ضعف، کاستی و خدای ناکرده خطایش از یک انسان کم‌توان است.»

جلد اول کتاب «تفسیر تدبُّر»، به قلم سید مجتبی حسینی در 222 صفحه با شمارگان 1200 نسخه و بهای 75 هزار تومان، به همت انتشارات کتاب نیستان چا‌پ و روانه بازار کتاب شد.

«تفسیر تدبُّر» منتشر شد

انتهای پیام
captcha