فعالیت ۳۰ گروه و ۲۰۰ تولیدکننده محتوا در راستای گفتمان‌سازی در کشور
کد خبر: 4064070
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۸
مسئول راهبری محتوای تبلیغی اداره امور مبلّغان سازمان تبلیغات بیان کرد:

فعالیت ۳۰ گروه و ۲۰۰ تولیدکننده محتوا در راستای گفتمان‌سازی در کشور

مسئول راهبری محتوای تبلیغی اداره امور مبلّغان سازمان تبلیغات اسلامی گفت: یکی از اهداف اصلی این اداره‌کل، گفتمان‌سازی با محتوای اثرگذار و جذاب در سطح کشور است و در این مورد با 30 گروه و 200 تولیدکننده محتوای تبلیغی در کشور مشارکت خواهیم داشت.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام رضا زند وکیلی، مسئول راهبری محتوای تبلیغی اداره امور مبلّغان سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: واحد راهبری محتوای تبلیغی، یکی از اصلی‌ترین بخش‌ها در اداره‌کل امور مبلّغان سازمان تبلیغات اسلامی است که سعی دارد تا با گفتمان‌سازی در عرصه تبلیغ آن هم در سطح گسترده به هدف اصلي خود برسد.

وی بیان کرد: اين درحالی است كه برای محقق شدن اهدافمان در گام اول تلاش کردیم تا ضمن شناسایی افراد و مجموعه‌های فعال در حوزه تولید محتوای تبلیغی و پایش آن‌ها، با این افراد ارتباط وثیق ایجاد کنیم که در همین راستا از ادارات کل تبلیغات اسلامی سراسر کشور خواستیم تا اندیشمندان و فعالان حوزه تولید محتوا در استان‌های خود را معرفی کنند و خوشبختانه تا به امروز 200 نفر از تولیدکنندگان محتوا به ما معرفی‌ شده‌اند.

مسئول واحد راهبری محتوای تبلیغی اداره امور مبلّغان سازمان تبلیغات اسلامی افزود: در بخش غیرسازمانی نیز از طریق جست‌وجوی میدانی فعالان حوزه تولید محتوا در کشور پس از انجام پایش، 30 گروه تولید محتوا را انتخاب کرده و با آن‌ها ارتباط برقرار کردیم.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع تولید محتوا، طی هفت ماه گذشته پنج نشست هم‌اندیشی با گروه‌های تولید محتوا برگزار کردیم که در جریان این نشست‌ها، زوایای مختلف حوزه محتوای تبلیغی، آسیب‌ها، راهکارها و مدل‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

حجت‌الاسلام زند وکیلی با بیان اینکه ششمین دوره این نشست‌ها روز 23 خردادماه برگزار خواهد شد، اظهار کرد: در جریان این نشست‌ها دو رویکرد کلی مدنظر قرار داشت. اولین رویکرد «ایجاد شبکه تولیدکنندگان محتوای تبلیغی» بود، به این معنا که تولیدکنندگان محتوای تبلیغی باید هویتی مستقل و انجمن داشته باشند و مستقل از سازمان‌ها و مراکز رسمی و اداری فعالیت کنند.

وی گفت: خوشبختانه در این حوزه با رأی‌گیری به مشخص شدن یک هیئت مؤسس و نوشتن اساسنامه رسیدیم. همچنین، «تأمین محتوای تبلیغی برای مناسبت‌های اصلی» با توجه به محور گفتمانی که از سوی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، معاونت راهبردی و تجمیع نظرات مراکز رصد و پیشنهادهای مبلّغان ملی و فعالان حوزه تبلیغ به دست می‌آید، دومین رویکرد مهم این اداره‌کل است.

وی بیان کرد: در این حوزه با پایش‌های مراکز رصد و گفت‌وگو با مبلّغان سراسر کشور، برگه‌های ایده‌پردازی محتوایی برای مناسبت‌ها تجمیع و بین فعالان تبلیغی توزیع خواهد شد و پس‌ از اینکه یک محور مشترک به دست آمد، ایده‌های سخنرانی متناسب با آن پردازش می‌شود و تولیدکنندگان در زمان مشخص به تولید محتوای گفتمانی و هم‌سو با محور واحد پرداخته و مورد حمایت قرار می‌گیرند.

مسئول واحد راهبری محتوای تبلیغی اداره‌کل امور مبلّغان سازمان تبلیغات اسلامی گفت: رسیدن به استانداردهای تبلیغی مناسب برای تولید «محتوای تبلیغی جذاب، مستدل و اثرگذار»، مبحث مهمی است که در حال پیگیری آن هستیم تا محتوای تبلیغی مناسب به شبکه تبلیغ سراسر کشور تزریق شود؛ البته نه به‌صورت دستوری بلکه با مباحثه و گفت‌وگو.

وی افزود: سه حوزه جدی در تولیدات محتوایی که باید مورد توجه قرار گیرند عبارتند از «حوزه الزامات علمی و پژوهشی»، «حوزه مهندسی متن و مدل چینش محتوا» و «حوزه نگارش متن» که این سه حوزه را به‌صورت جدی مورد بررسی قرار داده‌ایم.

حجت‌الاسلام زند وکیلی در پایان سخنان خود بیان کرد: ما به دنبال فراهم کردن یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های گفتمان‌سازی در کشور هستیم؛ چراکه یکی از مهم‌ترین راه‌های گفتمان‌سازی، داشتن محتوای اثرگذار، جذاب و طراحی‌شده حول محور نظام مرتبط با مسئله گفتمانی است که ان‌شاءلله به همت تولیدکنندگان محتوای تبلیغی، مراکز تبلیغی هم‌سو و تأسیس شبکه و انجمن تولیدکنندگان محتوای تبلیغی محقق خواهد شد.

انتهای پیام
captcha