چرا پروازهای حج تأخیر دارند
کد خبر: 4064131
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵

چرا پروازهای حج تأخیر دارند

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت دلیل تأخیر پروازهای حج را اضافه شدن فرایندهای جدید به صدور ویزا اعلام کرد و گفت: ما انتظار داشتیم عربستان از قبل این فرایندها را اعلام و تعریف می‌کرد تا زمان را از دست ندهیم.

چرا پروازهای حج تأخیر دارند؟

اکبر رضایی، معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با ایکنا، در پاسخ به اینکه چرا پروازهای حج سال جاری تأخیر دارند؟ گفت: فرایندهایی در صدور ویزای حج هست که نسبت به گذشته بیشتر شده و دولت عربستان مواردی را جدیداً برای صدور ویزا اعلام کرده که در گذشته وجود نداشت و همین مسئله صدور ویزا را زمان‌بر کرده است. ما انتظار داشتیم که از قبل این فرایندها اعلام و تعریف می‌شد تا زمان را از دست ندهیم.

وی ادامه داد: اضافه شدن فرایندهای جدید به صدور ویزا باعث می‌شود وقت بیشتری گرفته شود و تأخیر در پروازها و اذیت شدن زائران را به دنبال داشته باشد، والا اگر این فرایند به موقع طی شود مشکلی در صدور روادید نیست.

رضایی در پاسخ به اینکه پس از مدت‌ها عدم برگزاری عمره و حج، آیا زیرساخت‌هایی مثل آشپزخانه‌‌ها، مراکز درمانی و ... برای خدمت رسانی به زائران در مکه و مدینه آماده است؟ گفت: عوامل اجرایی بخش‌های مختلف ستادها، ستاد مرکزی، ستاد مناطق، آشپزخانه‌‌ها، هتل‌ها و ... در مکه و مدینه مستقر هستند و مقدمات حضور زائران را فراهم کرده‌اند و مشکلی در بخش خدمات نخواهیم داشت.

وی همچنین اعلام کرد: در حوزه بهداشت و درمان دو مرکز 24 ساعته در مدینه منوره، یک بیمارستان در مکه مکرمه، سه درمانگاه 24 ساعته در مناطق مختلف مکه و در هتل‌های مکه نیز مطب‌هایی برای ارائه خدمات درمانی به زائران راه‌اندازی شده است.

رضایی با اشاره به اینکه تاکنون در خصوص تست پی‌‌سی‌‌آر و واکسیناسیون زائران اعزامی مشکلی پیش نیامده است، گفت: پروازهای رفت از 22 خردادماه شروع شده و به مدت 22 روز یعنی تا 13 تیرماه ادامه خواهد داشت. پروازهای برگشت نیز از 23 تیر آغاز شده و تا هفت مردادماه انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha