حزب‌الله لبنان خواستار محاکمه عاملان جنایت «اهدن» شد
کد خبر: 4064214
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷

حزب‌الله لبنان خواستار محاکمه عاملان جنایت «اهدن» شد

جنبش حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای در سالگرد کشتار اهدن این جنایت را محکوم کرد و خواستار مجازات عاملان آن شد.

به گزارش ایکنا به نقل از المنار، در بیانیه جنبش حزب الله آمده است: در سالگرد دردناک قتل عام هولناک اهدن قرار داریم که طی آن تونی سلیمان فرنجیه، نماینده و وزیر، همسر و دخترش و تعداد زیادی از حامیانش در عملیات جنایتکارانه‌ای کشته شدند.

این حادثه تروریستی که از وحشتناک‌ترین صحنه‌های جنگ داخلی بود که در گذشته لبنان را فرا گرفت و علل، نتایج و درس‌هایی که لبنانی‌ها باید از آن بیاموزند، هنوز مطالعه و مستند نشده است. متأسفانه عده‌ای هنوز در دیوارهای تاریک جنگ داخلی به سر می‌برند و برای بهانه‌تراشی، فتنه و ضربه زدن به امنیت و ثبات داخلی تلاش می‌کنند.

حزب‌الله در این بیانیه افزود: جنایتکاران می‌خواستند به این خاندان اصیل ضربه بزنند که سرنوشت آن با وحدت لبنان و عربیت اصیل و واقعی آن پیوند خورده است و همچنین صحنه لبنان را برای خدمت به دشمن و پروژه‌های تهاجمی آن آماده کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: حزب الله ضمن تسلیت مجدد به سلیمان فرنجیه بر خط و مشی سیاسی ملی و عربی این خاندان بزرگوار و این جریان که به مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی و جاه‌طلبی‌های آن در کشورمان معتقد است، واقف است.

این بیانیه افزوده است: این جنایت شنیع فراموش نخواهد شد و در وجدان مظلومان و لبنانی‌ها به طور کامل زنده خواهد ماند. جنبش حزب الله در پایان بر مجازات عاملان شناخته شده این جنایت که از عفو برخوردار نخواهند شد، تأکید می‌کند.

 در سال ۱۹۷۸ در جریان کشتار اهدن نیروهای لبنانی به فرماندهی سمیر جعجع با یورش به خانواده سلیمان فرنجیه، رئیس جمهور پیشین لبنان که رهبری جریان مارونی المرده را بر عهده داشت، ده‌ها تن از اعضای خانواده‌اش از جمله طونی فرنجیه فرزند او را کشتند.

انتهای پیام
captcha