69 درصد مسلمانان بریتانیا در معرض اسلام‌هراسی هستند
کد خبر: 4064347
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۱
گاردین گزارش داد:

69 درصد مسلمانان بریتانیا در معرض اسلام‌هراسی هستند

روزنامه انگلیسی گاردین در مطلبی با تأکید بر اینکه 93 درصد از مسلمانان این کشور خود را بریتانیایی می‌دانند و نسبت به آن احساس تعلق می‌کنند، از حجم بالای اقداماتی خبر داده است که علیه مسلمانان این کشور صورت می‌گیرد.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21،  مقداد فیرسی، سخنگوی روابط عمومی شورای مسلمانان بریتانیا، در مطلبی که برای روزنامه گاردین نوشته تأکید کرده است که مسلمانان بریتانیا با مشکلاتی که اسلام‌هراسی برای آن‌ها ایجاد می‌کند روبه‌رو هستند و اغلب در این کشور شرایطی را پشت سر می‌گذارند که ناشی از نادیده گرفته شدن آن‌ها است.

 فیرسی در این مقاله تمرکز خود را روی نظرسنجی گذاشته است که توسط مؤسسه «هایون ساوانتا کومرس» منتشر شده است و بر اساس آن 69 درصد از مسلمانان بریتانیا در محل کار خود در معرض اعمال اسلام‌هراسی قرار گرفته‌اند و چنانچه از مسلمانان سیاه‌پوست باشند این نسبت تا 76 درصد افزایش می‌یابد.

بر اساس نتایج حاصل از این نظرسنجی، 53 درصد معتقدند که میزان پذیرش مسلمانان در بریتانیا بهبود یافته است. همچنان که سایر نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که 93 درصد مسلمانان، نسبت به بریتانیا احساس تعلق می‌کنند.

نویسنده مطلب گاردین با ارائه نمونه‌هایی از تبعیض و اسلام‌هراسی نسبت به مسلمانان در بریتانیا، بر این موضوع هم تأکید می‌کند که مسلمانان بریتانیا به موفقیت‌های چشمگیری در غلبه بر مشکلات دست‌یافته‌اند و کلیشه‌های ترسیم‌شده توسط پیروان راست افراطی و متحدان آن‌ها را به چالش می‌کشند و برخورد و واکنشی منطقی نسبت به آن دارند.

وی در پایان این مقاله تصریح می‌کند: هرچند که می‌توانیم نسبت به موضوع خوش‌بینی که در مسلمانان انگلستان وجود دارد خوشحال باشیم و آن را جشن بگیریم، اما نباید از چالش‌های ناشی از اسلام‌هراسی غافل شویم.

انتهای پیام
captcha