درخشش هنرمندان ایرانی در ازبکستان
کد خبر: 4064543
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵

درخشش هنرمندان ایرانی در ازبکستان

مدیرکل دفتر آموزش و ترویج معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی که به ‌عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در برنامه داوری مهر اصالت بین‌المللی شورای جهانی صنایع‌دستی در شهر بخارا، واقع در کشور ازبکستان حضور داشت، از درخشش هنرمندان ایرانی در این رویداد بین‌المللی و اخذ ۳۸ مهر اصالت خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، توحدی مدیرکل دفتر آموزش و ترویج معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی با اعلام خبر درخشش هنرمندان ایرانی در رویداد بین‌المللی شورای جهانی صنایع‌دستی شهر بخارا در ازبکستان و اخذ ۳۸ مهر اصالت بیان کرد: این برنامه یکی از مهم‌ترین رویدادهای مربوط به صنایع‌دستی در دنیا محسوب می‌شود که توسط شورای جهانی صنایع‌دستی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین انجمن‌های تخصصی غیردولتی طراحی شده و هر دو سال یک‌ بار برگزار می‌شود.

وی اصالت، هویت، کیفیت و قابلیت تولید انبوه با قیمت تمام‌شده مناسب را به‌عنوان معیارهای داوری محصولات نام برد که می‌کوشد ارتباط صنایع‌دستی ملل با بازارهای جهانی را تسهیل کند.

مدیرکل دفتر آموزش و ترویج معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی افزود: در این دوره آثار ارسالی هنرمندان ایرانی درخششی کم‌نظیر داشت و از ۴۸ اثر ارسالی، ۳۸ اثر از ۳۶ هنرمند ایرانی ۱۲ استان، موفق به دریافت مهر اصالت شده‌اند.

توحدی از علی جعفری و فرشید شریف‌‌زاده به‌عنوان دو هنرمند اصفهانی نام برد که دو اثر آنها در این دوره موفق به دریافت مهر اصالت شدند و در این رقابت‌ها امری نادر به شمار می‌رود.

مدیرکل دفتر آموزش و ترویج معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در ادامه اظهار امیدواری کرد که درخشش هنرمندان ایران در رقابت‌های بین‌المللی ورود آثار آنان را به بازارهای جهانی تسهیل کند.

اسامی هنرمندانی که موفق به دریافت مهر اصالت شده‌اند به تفکیک استان به شرح زیر است:

 استان اردبیل: مرتضی جهازی در رشته گلیم‌بافی (وَرنی)، احمد عطائی در رشته زیورآلات سنتی و مهدی نامور در رشته احجام (مجموعه رو متعلقات روی میز)

 استان اصفهان: مرضیه باقری در رشته مینای نقاشی، محمد بینوا در رشته زربفت (زری‌بافی)، محمود تمتاجی در رشته زربفت (زری‌بافی)، علی جعفری در رشته چاپ قلمکار (دو اثر)، زینب خانبازی و قمرالملوک سترگ در رشته گلیم‌بافی، عبدالرضا سلیمانی شاد در رشته قلم‌زنی، فرشید شریف­زاده در رشته منبت (دو اثر) و مهدی عمادی در رشته زیورآلات

استان البرز: نسرین شایگان در رشته چاپ قلم‌کار، سحر عبدالعلی‌پورزمانی در رشته زیورآلات و اکبر قدیری

استان بوشهر: منیژه حسینی در رشتۀ خوس‌دوزی

استان چهارمحال و بختیاری: مصیب بهرامی در رشته قفل‌سازی و مریم شاکری چالشتری در رشته تذهیب 

استان زنجان: جواد کرمی، امیر محمدی و رباب محمدی در رشته ملیله 

استان سیستان و بلوچستان: سمیه ایرندگانی، شهین شهرکی و سارا قادری در رشته سوزن­دوزی بلوچ

استان قزوین: محسن حسنی‌ها و لیلا خوئینی در رشته زیورآلات سنتی

استان گلستان: لیلا ملکی زیارتی در رشته جاجیم‌بافی و زهرا منوچهری در رشته رودوزی‌های سنتی

استان مازندران: سیدرضا موسوی راد در رشته لاک‌تراشی

استان مرکزی: محمد جانبخشی و آزاده مهدیی در رشته تذهیب، علی غفاری در رشته تراش سنگ و فاطمه هاشمی در رشته منبت 

استان یزد: وحید بقائیان تفتی در رشته خراطی، حمید رعیت‌زاده در رشته معرق چوب و حسین مکاری در رشته زرگری

انتهای پیام
captcha