زیباسازی 50 هزار جلد کتاب به شهرداری‌ها هدیه داد
کد خبر: 4064665
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷

زیباسازی 50 هزار جلد کتاب به شهرداری‌ها هدیه داد

در مراسم امضاء سند همکاری بین سازمان زیباسازی شهرداری تهران و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، بیش از 50 هزار جلد کتاب تخصصی دانش زیباسازی برای توزیع در شهرداری‌های سراسر کشور اهدا شد.

اهدای بیش از 50 هزار جلد کتاب تخصصی دانش زیباسازی برای توزیع در شهرداری‌های سراسر کشور

به گزارش ایکنا، در آئین امضاء سند همکاری بین سازمان زیباسازی شهرداری تهران و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور که غروب چهارشنبه 25 خرداد با حضور رضا صیادی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، اسماعیل زیارتی نصرآبادی، رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، در سالن کتابخانه سازمان زیباسازی شهر تهران برگزار شد، بیش از 50 هزار جلد کتاب تخصصی دانش زیباسازی به سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها اهدا شد.

رضا صیادی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در این مراسم گفت: اتفاقی که امروز اینجا رقم می‌خورد جریانی است که از اندیشه یک نویسنده در روزگاری شروع شده و احتمالا به چشم خواننده‌ای در روزگار دیگری برسد. این اتفاق یک مسیر طولانی است، همکاران من در سازمان زیباسازی سال‌ها تلاش کردند و این مسیر را پیش برده و به نقطه امروز رسانده‌اند که امروز تقدیم و تحویل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور می‌شود و یک مسئولیت مهم به آن‌ها واگذار می‌کنیم.

رضا صیادی با بیان اینکه امروز روزی است که تصمیم گرفتیم تخصص و دانش و تجربه سازمان زیباسازی شهر تهران را به کمک سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به اقصی نقاط کشور صادر کنیم، اضافه کرد: خوشحالم امروز چنین اتفاقی را شاهد هستیم، بیشتر خوشحالم که اندیشه تعدادی از نویسندگان خوب کشور، متخصصانی که سال‌ها کار کردند، امروز قرار است به ثمر برسد.

توسعه دانش و پژوهش در مدیریت شهری یک ضرورت است

اسمعیل زیارتی، رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نیز گفت: در حال حاضر 1400 شهرداری و 37 هزار و 500 دهیاری در کشور وجود دارد. در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن، با وجود 1400 جامعه هدف، ظرفیت تولید محتوا و۲۹۰ عنوان کتاب، با محوریت زیباسازی شهری شاید در اختیار چند مدیریت شهری کشور قرار دارد. علم و دانش‌افزایی همچنین پژوهش در حوزه زیباسازی نیاز مشترک در همه مناطق شهری کشور است.

وی ادامه داد: در عصر انفجار اطلاعات زندگی می‌کنیم و هر ۵ سال دانش بشر در این عصر متحول می‌شود. شهرداری از پاسخگویی به نیاز شهروندان از این منظر توسعه دانش و پژوهش در مدیریت شهری نه یک انتخاب، بلکه یک ضرورت است. اجتناب‌ناپذیر است که خودمان و شهرهای پیرامون خود را به علم روز و دانش روز مجهز کنیم و بتوانیم پاسخگوی خوبی برای شهرهای کشور و نیازهای شهروندان‌مان برای توسعه شهرهای کشور و روستاهای کشور باشیم.

انتشار ۲۹۰ کتاب در حوزه مدیریت شهری و زیباسازی

حمید رحمانی، معاون برنامه‌ریزی سازمان زیباسازی شهر تهران هم در ادامه به موضوعات کتب منتشر شده در انتشارات سازمان زیباسازی شهر تهران اشاره کرد و گفت: از  ۲۹۰ عنوان ۵۳ عنوان در حوزه دانش زیباسازی، ۳۳ عنوان ضوابط و مقررات زیباسازی و ۱۰۶ عنوان بحث‌های تخصصی زیباشهری با موضوعات مدیریت و برنامه‌ریزی و معماری و منظر شهری است. ۱۰ تا۲۰ عنوان مقاله تخصصی در حوزه زیباسازی هم خروجی همایش‌ها و نشست‌های تخصصی است که در سازمان برگزار شده است. ۳۵ اثر در حوزه تهران‌شناسی، ۲۵ اثر در حوزه تهران‌پژوهی و حدود ۳۰ اثر ترجمه تخصصی بحث‌های زیباسازی از دیگر تولیدات نشر سازمان زیباسازی شهر تهران تا به امروز است.

در پایان مراسم هم سند همکاری مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران و رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور امضا شد.

انتهای پیام
captcha