«یک قاسم دو کربلا» به بازار کتاب رسید
کد خبر: 4064935
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
دومین کتاب از مجموعه «راویان»

«یک قاسم دو کربلا» به بازار کتاب رسید

اولین کتاب مستند داستانی از فرماندهی حاج قاسم سلیمانی در دو عملیات کربلای ۴ و ۵ در قالب کتاب «یک قاسم دو کربلا» به همت انتشارات روایت فتح روانه بازار کتاب شد.

«یک قاسم دو کربلا» به بازار کتاب رسید

به گزارش ایکنا، کتاب «یک قاسم دو کربلا» اولین کتاب مستند داستانی از فرماندهی حاج قاسم سلیمانی در دو عملیات کربلای ۴ و ۵ است که به قلم مجید سانکهن و روایت نادر نوروزشاد به‌تازگی توسط انتشارات روایت فتح منتشر شده است.

این کتاب، با اینکه اولین کتاب مستند داستانی است که بر اساس دفاتر راوی و نوارهای مرکز اسناد دفاع مقدس و روایت راوی از فرماندهی حاج قاسم سلیمانی در دو عملیات کربلای ۴و ۵ تألیف شده است؛ اما به‌هیچ‌وجه بنای خاطره‌گویی ندارد و در یک مثلث روایی و اسنادی ۱)راوی فرمانده  ۲)دفترچه راوی و ۳)نوار تألیف شده است‌.

سعی نویسنده در تألیف این کتاب بر این بوده که زمختی روایت‌های پنهان در اسناد جنگ را با دراماتیزه و داستانی کردن آن‌ها برای مخاطب قابل درک و استفاده کند و خواننده را با حاج قاسم در التهابات و حوادث تلخ و شیرین دو عملیات کربلای ۴ و ۵ همراه سازد.

مجید سانکهن، نویسنده این کتاب در خصوص اتمسفر شکل‌گیری‌اش این‌گونه می‌گوید:

«وقتی حرف‌به‌حرف این کتاب را می‌نوشتم تمام تلاشم این بود که بتوانم برای اولین بار با خوانش داستانی از اسناد تحقیقی جنگ خوانندگان جوان را با یک فرمانده خاصو  یک راوی  فرمانده جوان و پر ایده و انرژی آشنا کنم»

کتاب «یک قاسم دو کربلا»  از دو بخش  «از من» و  «از تو» تشکیل شده است . فصل‌های «از من» قصه‌های جذاب زندگی نادر  نوروزشاد و فصل‌های «از تو» قصه‌های حاج‌قاسم از نگاه نادر نوروزشاد است.

 در برشی از متن کتاب می‌خوانیم:

«حاج قاسم در ادامه گفت:

- در لشگر ما مسئله خط و خط بازی اصلا نیست همه یکدست هستند...من به هیچ جناحی اجازه نداده‌ام که این‌ها در لشگر رشد کنند...چه حق چه ناحق... سریع قلع‌وقمع شده‌اند... ما در طی این شش سال، سابقه نداشته که تمرد از فرماندهی و خط و خط بازی در لشگر داشته باشیم.»

کتاب «یک قاسم دو کربلا» به قلم مجید سانکهن  با شمارگان ۱۱۰۰نسخه و بهای۹۰ هزار تومان از طرف انتشارات روایت فتح در اختیار دوست‌داران کتاب قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha