آغاز به کار نمایشگاه دائمی قرآن در لبنان
کد خبر: 4064966
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷

آغاز به کار نمایشگاه دائمی قرآن در لبنان

نمایشگاه دائمی قرآن کریم شامل نسخه‌های خطی کمیاب قرآنی با حضور نماینده شرعی مقام معظم رهبری در لبنان افتتاح شد.

به گزارش ایکنا از لبنان، نمایشگاه دائمی قرآنی «صحف» در ساختمان انجمن علمای مسلمان در بیروت پایتخت لبنان آغاز به کار کرد.

رئیس هیئت شرعی حزب‌الله و شیخ محمد یزبک، نماینده شرعی رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در لبنان، از این نمایشگاه واقع در دفتر مرکزی ساختمان انجمن علمای مسلمان لبنان دیدار کردند. 

شیخ علی خازم، مؤسس و ناظر موزه و دبیر هیئت امنای مجمع علمای مسلمان و حسان عبدالله، رئیس هیئت اداری این نمایشگاه از مهمانان استقبال کردند. در این دیدار، شیخ محمد یزبک گفت: مفتخر به بازدید از موزه قرآن شدم و تلاش دلگرم کننده شیخ علی خازم را دیدم که برای احیای این میراث نسل به نسل تلاش کردند و در دل‌ها ماندگار است.

وی افزود: ما باید همیشه برای حفظ آن تلاش کنیم و جناب شیخ نیز توفیق داشتند که مبتکر آن باشند و انشاءالله این موزه برای هر مسلمان و هر کس که به قرآن اهتمام دارد سرمایه‌ای باشد و استفاده‌کنندگان برای طول عمر شما دعا کنند. 

در این مراسم شیخ خازم در سخنانی گفت: مهمترین پروژه‌ای که در نظر داریم این است که یک ساختمان مجزا پیدا کنیم که مشخصات فنی لازم را داشته باشد. ما در فکر راه‌اندازی یک کارگاه برای ترمیم نسخه‌های خطی قرآنی و همچنین کارگاهی برای فهرست و طبقه‌بندی آثار قرآنی هستیم.

آغاز به کار موزه دائمی قرآن کریم در لبنان

آغاز به کار موزه دائمی قرآن کریم در لبنان

آغاز به کار موزه دائمی قرآن کریم در لبنان

انتهای پیام
captcha