درخواست پارلمان عراق برای دستیابی به نتایج تحقیقات پرونده شهادت سردار سلیمانی
کد خبر: 4065064
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۷

درخواست پارلمان عراق برای دستیابی به نتایج تحقیقات پرونده شهادت سردار سلیمانی

کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق بار دیگر از مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر این کشور خواست تا نتایج تحقیقات درباره پرونده ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را به پارلمان ارسال کند.

به گزارش ایکنا به نقل از اسپوتنیک عربی، احمد الموسوی، یکی از اعضای کمیته امنیتی و دفاعی پارلمان، در گفت‌وگویی با رسانه‌ها تصریح کرد: الکاظمی موظف است نتایج تحقیقات درباره پرونده ترور فرودگاه بغداد را برای پارلمان ارسال کند.

به گفته وی، تأخیر در این امر موجب دهشت و حیرت نمایندگان پارلمان شده است.

الموسوی با بیان اینکه دولت موقت موظف است گزارش خود را در اسرع وقت به پارلمان ارائه کند، افزود: افشای طرف‌های دخیل در ترور «فرماندهان پیروزی» و ارائه نتایج این گزارش به پارلمان بدون هرگونه تعللی ضروری است، چرا که باید روشن شود چه کسانی در جنایت فرودگاه بغداد نقش داشته‌اند.

در سوم ژانویه 2020، ارتش تروریست آمریکا، سردار شهید قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس به همراه ابومهدی المهندس، معاون فرمانده حشدالشعبی را در هنگام خروج از فرودگاه بغداد، به شهادت رساند.

پارلمان عراق بعد از این ترور با اکثریت قاطع، خروج نیروهای آمریکایی از این کشور را تصویب کرد، امری که تاکنون با وجود تأکید نمایندگان، محقق نشده است.

انتهای پیام
captcha