کنگره‌ اشعار و تصنیف‌های آئینی غدیر برگزار می‌شود
کد خبر: 4065199
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
همگام با ولایت

کنگره‌ اشعار و تصنیف‌های آئینی غدیر برگزار می‌شود

کنگره اشعار و تصنیف‌های آیینی با موضوع غدیر با عنوان «وصی‌المصطفی» توسط فرهنگسرای خاوران برگزار می‌شود.

کنگره اشعار و تصنیف‌های آئینی وصی‌المصطفی

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، رئیس فرهنگسرای خاوران از برگزاری کنگره اشعار و تصنیف‌های آیینی با موضوع غدیر خبر داد.

حمیدرضا خونویی با اشاره به اهمیت شعر غدیر بیان کرد: غدیر تثبیت اتحاد امیرالمؤمنین (ع) با پیامبر اکرم (ص) و یکی بودنشان است. شاعران باید واقعه غدیر خم را برای مردم و حتی در ابعاد بین‌المللی برای مردم جهان به درستی تبیین و معرفی کنند.

وی همچنین ادامه داد: امروزه که جهان اسلام بیش از گذشته از آتش اختلافات و نزاعات میان مسلمین در رنج و عذاب است، می‌توان با نقش‌آفرینی در برگزاری چنین کنگره‌هایی حول موضوع غدیر با زبان شعر، علاوه بر صیانت از تفکر اصیل اسلامی، محوری برای اتحاد عاشقان و دلدادگان آستان اهل‌بیت ترسیم کرد.

رئیس فرهنگسرای خاوران در خصوص اهمیت برگزاری کنگره شعر غدیر اظهار کرد: کنگره‌های شعر در میان شعرا و اصحاب قلم جایگاه ممتازی دارند که کمترین بهره آن، ایجاد انگیزه، شورونشاط معنوی برای تولید آثار فاخر و ماندگار در گستره ادبی جامعه است.

همچنین باتوجه به هجمه‌های گسترده فرهنگ غربی وجود چنین کنگره‌هایی می‌تواند به سد محکمی در برابر تهاجم فرهنگی و تبلیغات ضد دینی در جامعه اسلامی ما تبدیل شود.

خونویی اضافه کرد: کنگره اشعار و تصنیف‌های آیینی با موضوع غدیر به همت فرهنگسرای خاوران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را همراه با مشخصات دقیق تا تاریخ ۱۰ تیر ۱۴۰۱ به شماره ۰۹۳۹۸۳۷۹۶۷۹ واتساپ کنند.

انتهای پیام
captcha