طلاب المصطفی، سفیران فرهنگی ایران در دنیا هستند
کد خبر: 4065474
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸
جانشین رئیس جامعةالمصطفی العالمیه:

طلاب المصطفی، سفیران فرهنگی ایران در دنیا هستند

جانشین رئیس جامعةالمصطفی العالمیه گفت: دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی بهترین سفیران فرهنگی میان جمهوری اسلامی ایران و کشور‌های مختلف جهان هستند.

حجت‌الاسلام مجید خالق‌پور، جانشین رئیس جامعةالمصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید خالق‌پور، جانشین رئیس جامعةالمصطفی العالمیه امروز ۳۰ خرداد در دیدار با معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه که در محل ستاد المصطفی برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این جلسه گامی در جهت ارتقای همکاری‌های دوجانبه، به ویژه در بخش صدور روادید، به شمار آید.

وی با اشاره به استقبال زیاد متقاضیان ورود به جامعةالمصطفی از سراسر جهان، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم تسهیلات لازم را برای ورود دانش‌پژوهان فراهم آوریم، زمینه‌های پذیرش بیشتری برای جامعةالمصطفی فعال خواهد شد.

خالق‌پور، دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی را بهترین سفیران فرهنگی میان جمهوری اسلامی ایران و کشور‌های مختلف جهان برشمرد و اظهار کرد: هرچه میزان دین‌پژوهان ما بیشتر شوند و افراد بیشتری از منابع پرفیض قرآن و عترت(ع) بهره‌مند گردند، ظرفیت‌های بیشتری در جهت پیشبرد دیپلماسی عمومی جمهوری اسلامی ایران در سراسر عالم فراهم خواهد آمد.

جامعةالمصطفی، ظرفیتی بین‌المللی برای حوزه‌

سپس علیرضا بیکدلی، معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جامعةالمصطفی العالمیه، اظهارکرد: جامعةالمصطفی جدا از تربیت طلاب غیرایرانی، ظرفیت بسیار مهمی برای کشور در بستر ارتباط حوزه‌ علمیه با فضای بین‌الملل ایجاد کرده است.

وی جامعةالمصطفی را تجربه‌ای ارزشمند و چراغی روشن برای کشور دانست و افزود: امروز تقاضا برای حضور در جامعةالمصطفی رو به رشد است و وزارت امور خارجه تلاش می‌کند از ظرفیت‌های خود برای همکاری با این مجموعه استفاده کند.

معاون کنسولی وزارت امور خارجه، با اشاره به استقبال گسترده شیفتگان مکتب اهل‌بیت(ع) برای شرکت در مراسم اربعین امسال، خاطرنشان کرد: با توجه به نظرسنجی‌های انجام‌شده، امسال نسبت به چند سال گذشته، تقاضای بسیار گسترد‌ه‌ای برای حضور در مراسم زیارت اربعین وجود خواهد داشت و تلاش می‌شود در این زمینه همکاری مناسبی با جامعةالمصطفی صورت پذیرد.

انتهای پیام
captcha