پیروزی پناهجوی محجبه افغانستانی در انتخابات سنای استرالیا
کد خبر: 4065515
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲

پیروزی پناهجوی محجبه افغانستانی در انتخابات سنای استرالیا

رسانه‌های محلی گزارش دادند که برای نخستین بار یک زن پناهجوی محجبه افغانستانی توانست کرسی نمایندگی سنای استرالیا را به دست بیاورد.

به گزارش ایکنا به نقل از اس بی اس نیوز، فاطمه پیمان ششمین و آخرین کرسی منطقه وسترن استرالیا در سنای این کشور را به دست آورد و به عنوان اولین افغانستانی‌تبار و اولین زن مسلمان با حجاب در سنای این کشور شناخته شد.

آنتونی آلبانیز، نخست‌وزیر استرالیا و رهبران حزبش پیروزی پیمان را تبریک گفتند. آلبانیز در توییتی نوشت: سناتور پیمان تبریک می‌گویم.

پاتریک گورمن، دستیار نخست‌وزیر هم گفت که مفتخر است که ایالت او فاطمه را به نمایندگی از آنها در کانبرا می‌فرستد. گورمن در توییتر خود نوشت: پیمان سناتور منتخب، یک مسلمان استرالیایی با ریشه‌های فرهنگی از افغانستان است.

او افزود: پیمان سخت برای حمایت از نامزدها و اعضای حزب کارگر در سراسر ایالت وسترن استرالیا کار کرد. این یک پیروزی برای ایالت ما و یک پیروزی برای مردم این منطقه است که به رسیدن رأی سنای ما به این سطح کمک کردند.

 پیمان به همراه والدین و سه خواهر و برادرش در کودکی به عنوان یک پناهنده از افغانستان وارد منطقه پرث استرالیا شد. او پس از اعلام پیروزی توسط کمیسیون انتخابات از هواداران خود تشکر کرد. او در فیسبوک نوشت: ما پیروز شدیم! با افتخار اعلام می‌کنم که رسما به عنوان سناتور استرالیای غربی انتخاب شده‌ام. از همه شما برای محبت و حمایت متشکرم! ما این کار را انجام دادیم!.

در اوایل ماه جاری میلادی، برای اولین بار در تاریخ استرالیا، آلبانیز نخست‌وزیر استرالیا، دو سیاستمدار مسلمان به نام‌های ان الی و اد هوسیک را در کابینه خود به وزارت منصوب کرد.

انتهای پیام
captcha