ضرورت انجام تحقیقات بین‌المللی در مورد نقض حقوق مسلمانان در هند
کد خبر: 4065560
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۱

ضرورت انجام تحقیقات بین‌المللی در مورد نقض حقوق مسلمانان در هند

سفیر پاکستان در مصر ضمن درخواست از هند برای تضمین امنیت و رفاه اقلیت‌ها به‌ویژه مسلمانان در این کشور، خواهان انجام تحقیقات بین‌المللی، مستقل و مؤثر در مورد نقض حقوق بشر توسط دولت هند علیه تظاهرکنندگان مسلمان شد.

به گزارش ایکنا به نقل از مصر الیوم، ساجد بلال، سفیر پاکستان در مصر در یک کنفرانس مطبوعاتی که امروز دوشنبه در مقر سفارت این کشور در قاهره برگزار شد، افزود: اظهارات توهین‌آمیز دو مقام از حزب حاکم بهاراتیا جاناتا به پیامبر اکرم (ص) باعث رنجش بیش از یک میلیارد مسلمان شد. با این حال، دولت هند و رهبری حزب حاکم تاکنون از محکومیت صریح اظهارات توهین‌آمیز اجتناب کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هم‌زمان با بیانیه‌های توهین‌آمیز، صدها هزار مسلمان هندی برای اعتراض مسالمت‌آمیز به همدستی دولت هند در این موضوع به خیابان‌ها ریختند، گفت: دولت هند با استفاده از سازمان‌های مجری قانون، واکنشی نامناسب و حتی وحشیانه علیه معترضان نشان داد. این جنایات شامل تخریب منازل تظاهرکنندگان مسلمان، بازداشت غیرقانونی، ضرب و شتم و کشتار می‌شود.

سفیر پاکستان در مصر در این زمینه به گزارش سازمان عفو ​​بین‌الملل اشاره کرد که بر مبنای آن پلیس هند با شلیک گلوله جنگی سه نفر از معترضان را به قتل رسانده است.  

وی افزود: مسلمانان با نفرت افسارگسیخته، اطلاعات نادرست و تحریک به خشونت در رسانه‌های هندی مواجه هستند، به شکلی که برخی به صراحت خواستار نسل‌کشی مسلمانان می‌شوند.

ساجد بلال در پایان این کنفرانس تأکید کرد: اسلام‌هراسی، بیگانه‌هراسی و افراط‌گرایی جناح راست هند، دیر یا زود این کشور را در معرض فاجعه‌ای بزرگ قرار خواهد داد.  

انتهای پیام
captcha