آمادگی امارات برای برگزاری بیست‌و‌یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 4065835
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۴

آمادگی امارات برای برگزاری بیست‌و‌یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن

نشست تدارکاتی برای برگزاری بیست و یکمین دوره جایزه قرآن کریم «رأس الخیمه» با حمایت شیخ سعود بن صقر القاسمی، عضو شورای عالی و حاکم رأس الخیمه و به همت بنیاد قرآن کریم رأس الخیمه بر فراز قله جبل جیس بلندترین قله امارات برگزار شد.

مسئولان اماراتی برگزاری بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن رأس الخیمه

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری امارات، نشست تدارکاتی این مسابقات با حضور شیخ صقر بن خالد بن حمید القاسمی، رئیس هیئت‌مدیره بنیاد قرآن کریم و علوم قرآنی رأس الخیمه و احمد محمد الشهی، مدیرکل این بنیاد برگزار شد.

در این نشست احمد ابراهیم سبعان، دبیر کل جایزه، رئیس کمیته عالی سازمان‌دهی، اعضای هیئت‌مدیره بنیاد و اعضای هیئت‌مدیره جایزه از شورای ملی امارات و تعدادی از مسئولان، کمیته‌های برگزارکننده جایزه، مدیران مراکز وابسته به بنیاد و همچنین تنی چند از نمایندگان نهادها و سازمان‌های حامی این مسابقات حضور داشتند.

 احمد محمد الشهی، مدیرکل بنیاد قرآن کریم و علوم قرآنی رأس الخیمه در این جلسه گفت: این جایزه در هر دوره خود به دنبال رشد و ارتقاست و از این‌ رو قله جبل جیس که سمبل ارتقاء و سرزندگی است، برای نشان دادن سطح مترقی و روبه پیشرفت این دوره مسابقات انتخاب شده است.

احمد ابراهیم سبعان، دبیر کل و رئیس کمیته عالی سازمان‌دهی جایزه قرآن رأس الخیمه، به معرفی این مسابقه پرداخت و تصریح کرد: مسابقات کنونی شامل چندین رقابت است که به گروه‌های مختلف جامعه اختصاص دارد، این گروه‌ها شامل دختران، پسران، بانوان، ائمه جماعات، مؤذنان، حافظان قرآن و افراد دارای نیازهای خاص، زندانیان و تازه‌مسلمانان مقیم امارات است. همچنین مسابقه حدیث شریف نبوی نیز بخشی دیگر از این دوره رقابت‌ها است.

بخش جدید بیستمین دوره مسابقات قرآن رأس الخیمه

وی با اشاره به اینکه مسابقات دارای بخش جدیدی ویژه تمام شرکت‌کنندگان از اقصی نقاط جهان خواهد بود، گفت: این بخش جدید از بستر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی متعلق به جایزه رأس الخیمه برگزار خواهد شد و شامل پرسش از مجموعه برنامه‌های تولیدی جایزه با موضوعات فرهنگی، شرعی و تربیتی است. ارزش جوایز این مسابقات هم بالغ بر 575700 درهم برآورد شده است.

دبیر کل و رئیس کمیته عالی سازمان‌دهی جایزه قرآن رأس الخیمه در پایان تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در دوره پیشین این مسابقات از بیش از 59 ملیت مقیم امارات بودند که در تاریخ برگزاری این جایزه بی‌سابقه بود و این امر بیانگر افزایش سطح کیفی و کمی این مسابقات است.

انتهای پیام
captcha