وقوع زلزله ۵.۲ ریشتری در بندر مقام هرمزگان
کد خبر: 4065854
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹

وقوع زلزله ۵.۲ ریشتری در بندر مقام هرمزگان

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر از وقوع زلزله ۵.۲ ریشتری در بندر مقام هرمزگان خبر داد و اعلام کرد: ترک خوردگی جزئی در لامرد مشاهده شده است.

زلزله ۵.۲ ریشتری در بندر مقام هرمزگان/ دیوارها ترک خوردند

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، مهدی ولی‌پور، رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر اعلام کرد: ساعت ۱:۳۶ بامداد امروز یکم تیر ماه، در پی وقوع زلزله‌ای به بزرگی ۵.۲ ریشتر در منطقه بندر مقام استان هرمزگان پنج تیم ارزیاب از هلال احمر دو استان فارس و هرمزگان به کانون زلزله اعزام شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر افزود: با توجه به اینکه زلزله در بخش‌هایی از مناطق جنوبی فارس هم احساس شد، همه نیروهای امدادی و عملیاتی شهرستان‌های جنوبی این استان به حالت آماده باش کامل درآمدند.

وی با اشاره به گزارش تیم‌های ارزیاب اعلام کرد: طبق بررسی‌های میدانی از روستاهای شهرستان لامرد، زلزله در این مناطق خسارتی نداشته اما با توجه به وجود پس لرزه‌های متعدد، حالت وضعیت اضطراری ویژه هلال احمر شهرستان لامرد همچنان پا برجاست.

ولی پور تأکید کرد: همچنین جمعیت هلال احمر شهرستان‌های لار، مهر، گراش، اوز و خنج نیز در وضعیت آماده باش کامل قرار گرفته‌اند.

وی همچنین گفت: در استان هرمزگان هم کانون زلزله حوالی بندر مقام بود که بلافاصله سه تیم ارزیاب شامل دو نفر نیروی کادر و ۹ نجاتگر داوطلب برای بازدید اعزام شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به خسارت‌های این زلزله بیان کرد: طبق گزارش استان فارس ترک خوردگی جزئی در لامرد مشاهده و مسیر تابناک به سمت بندر پارسیان که به علت ریزش کوه مسدود شده بود نیر بازگشایی شد، همچنین در مسجد دشتی پارسیان هم تخریب جزئی اعلام شده است.

اسکان اضطراری زلزله‌زدگان در هرمزگان

همچنین سلحشور، مدیرعامل هلال‌احمر هرمزگان اعلام کرد: در سه روستای دم تیر شمالی، دم تیر جنوبی و گود کناردان تعدادی واحد مسکونی با بافت قدیمی دچار ترک خوردگی شدند که به همین دلیل خدمات اسکان اضطراری در حال ارائه به مردم است و نیروهای جمعیت هلال احمر نیز در منطقه حضور دارند.

انتهای پیام
captcha