واکنش سازمان همکاری اسلامی به تبعیض علیه مسلمانان هند
کد خبر: 4065969
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴

واکنش سازمان همکاری اسلامی به تبعیض علیه مسلمانان هند

کمیته حقوق بشر سازمان همکاری اسلامی از جامعه بین‌الملل خواست دولت هند را در برابر نقض حقوق مسلمانان این کشور و تبعیض علیه آنان، وادار به پاسخگویی کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از عرب نیوز، کمیته حقوق بشر سازمان همکاری اسلامی(OIC) اقدامات تبعیض‌آمیز علیه مسلمانان هند را به شدت محکوم کرده و از جامعه بین‌المللی خواست که دولت این کشور را در قبال نقض حقوق بشر اقلیت‌ها وادار به پاسخگویی کند و به خصومت‌های خود پایان دهد.

کمیته دائمی مستقل حقوق بشر(IPHRC)، یکی از ارگان‌های اصلی سازمان همکاری اسلامی، در توییتی نوشت که این اعمال وقیحانه تبعیض‌آمیز، نقض احترام به اقلیت‌ها بوده و محکوم است.

این کمیته همچنین یک کلیپ از آرونداتی روی، خبرنگار الجزیره، فعال و نویسنده مشهور هندی را به اشتراک گذاشت که توضیح می‌دهد چگونه هند در حال تبدیل شدن به یک «حکومت فاشیست هندو» است.

روی که بیشتر به خاطر کتاب برنده‌اش «خدای چیزهای کوچک» شناخته می‌شود، گفت: تخریب خانه‌های مسلمانان نشان می‌دهد که شما شاهد گذار از نوعی دموکراسی شکننده و معیوب هستید که بسیار آشکارا در حال گذار به سوی دیکتاتوری است. مسلمانان پیش از این توسط اوباش یا پلیس هدف حمله قرار می‌گرفتند. اما وقتی می‌گویید خانه یا محله یا مجموعه‌ای از مغازه ها را با بولدوزر تخریب می‌کنند، در این صورت چه کسانی در آن دخیل هستند؟.

او افزود: مقامات شهرداری، قضات محلی، مردمی که تماشا می‌کنند، رسانه‌ها همه مقصر هستند. همچنین دادگاه‌هایی که از این جرایم چشم‌پوشی می‌کنند و کاری انجام نمی‌دهند.

وی ادامه داد: در واقع کاری که شما انجام می‌دهید این است که به مسلمانان می‌گویید که تنها هستید. هیچ کمکی وجود ندارد. هیچ قانونی برای شما وجود ندارد و همه نهادهایی که بخشی از حالت تعادل آن دموکراسی قدیمی بودند، اکنون به عنوان سلاح علیه شما استفاده خواهند شد.

مقامات ایالت‌هایی که توسط حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) به رهبری نارندرا مودی، نخست‌وزیر اداره می‌شوند، در ماه‌های اخیر به اتهام شرکت در تظاهرات ضد دولتی شروع به تخریب خانه‌ها، مغازه‌ها و دارایی‌های متعلق به مسلمانان کرده‌اند.

این کمیته پیش از این در توییتی نوشت: سازمان همکاری اسلامی از سازمان ملل و جامعه بین‌المللی می‌خواهد که هند را برای مقابله مستقیم با اسلام‌هراسی و سخنان توهین‌آمیز تحت فشار قرار دهند، افراد دخیل را بدون چشم‌پوشی محاکمه و با آزار و اذیت هدفمند اقلیت مسلمان مقابله کنند.

انتهای پیام
captcha