چگونگی ترغیب جوانان به ازدواج و مشارکت‌ اجتماعی
کد خبر: 4066209
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۶
برخط جامعه

چگونگی ترغیب جوانان به ازدواج و مشارکت‌ اجتماعی

چرایی کاهش ازدواج و فرزندآوری در میان جوانان، بررسی بایسته‌های تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی و رصد مشکلات و مطالبات گروه‌های جهادی از مهم‌ترین اخبار سرویس اجتماعی ایکنا در هفته‌ای بود که گذشت.

برخط جامعهگروه اجتماعی ایکنا طی هفته‌ای که گذشت، اخبار مهمی با تیترهای موکب‌های اربعین برای توانمندی بیشتر ادغام شوند، جهادگران فعالیت‌های خود را به سبک شهید آوینی اطلاع‌رسانی کنند، همکاری آموزش و پرورش با سازمان تبلیغات اسلامی برای دستیابی به علم نافع، اعلام ۳ گروه قیمت برای سفر به کربلا، چرایی کاهش ازدواج و فرزندآوری در میان جوانان، بررسی مقوله کودکان کار و معتادان متجاهر در قرارگاه اجتماعی تهران، تبیین معارف مهدوی در کشور‌های همسایه، تحریم‌ها و تورم؛ عامل اصلی کاهش مشارکت نیکوکاران، برگزاری نشست هماهنگی دبیران شورا‌های امر به معروف و نهی از منکر، ورود بخش اراده مردمی به جشنواره مد و لباس فجر، تبلیغ دینی؛ از منبر تا ممبر، برگزاری مراسم تقدیر از فعالان عرصه تبلیغ، مانع‌تراشی‌ها در مسیر خدمت‌رسانی گروه‌های جهادی، اعلام فراخوان ثبت‌نام کادر درمان برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین و بی‌توجهی دولت و مردم به مسئله مهم ایمنی در کشور را منتشر کرد که در ادامه به برخی از مهمترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

موکب‌های اربعین برای توانمندی بیشتر ادغام شوند

یوسف افضلی، دبیر کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین به تشریح روند صدور مجوز برای موکب‌داران اربعین پرداخت و گفت: در سال‌های گذشته پروانه موکب‌داری برای یک سال صادر می‌شد اما مقرر شد کسانی که قبلاً مجوز موکب یک ساله دریافت کرده بودند(موکب‌داران با سابقه) مجوز سه ساله دریافت ‌کنند، اما موکب‌دارانی که به تازگی ثبت‌نام می‌کنند، مجوز یک ساله دریافت کنند.

وی با اشاره به ارزیابی موکب‌داران متقاضی دریافت پروانه فعالیت، گفت: سه هزار موکب دارای پروانه ثبت‌ شده در کشور وجود دارد.

دبیر کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین از موکب‌های اربعین دعوت کرد با هم ادغام شده و موکب‌های توانمند برای مراسم سال جاری راه‌اندازی کنند.

جهادگران فعالیت‌های خود را به سبک شهید آوینی اطلاع‌رسانی کنند

گروه اجتماعی خبرگزاری ایکنا طی هفته‌ای که گذشت اقدام به انتشار گزارش نشستی با موضوع بررسی فعالیت‌، مشکلات و دغدغه‌های گروه‌های جهادی طی سال‌های گذشته با حضور محمد قاسمی، عضو و مسئول روابط عمومی ستاد کنگره ملی شهدای جهادگر و رضا جعفری، عضو مجمع جهادگران تهران و مدیرگروه جهادی یاران والی کرد که در بخش‎هایی از این گزارش آمده است: « تمام دغدغه خانواده شهدای جهادگر در مورد جهادگران آسمانی، خطاب کردن عزیزانشان با عنوان «شهید» است. مقام معظم رهبری در دیدار سه سال گذشته خود با جهادگران، در رابطه با جان‌باختگان جهادی از لفظ شهید استفاده کردند و از مسئولان خواستند که به دنبال پیگیری امور این شهدا در بنیاد شهید باشند. پس از این دیدار، به دستور رئیس سازمان بسیج سازندگی کنگره شهدای جهادگر راه‌اندازی شد تا جهادگران به طور رسمی وارد این فضا شوند و لفظ شهید و جانباز برای جان‌باختگان و آسیب‌دیدگان جهادی استفاده شود.

نزدیک به سه سال است که از آغاز فعالیت‌ کنگره شهدای جهادگر می‌گذرد و امروز ۵۰ شهید جهادگر در کل کشور شناسایی و ثبت شده‌اند که از اقشار مختلفی همچون روحانیت، پزشک، دانشجو و ... هستند. طی سه سال گذشته پیگیری‌های فراوانی برای پرونده شهدای جهادگر انجام شد و در نهایت طرحی به نام طرح اصلاح قانون بسیج سازندگی در مجلس شورای اسلامی مطرح شد و در کمیسیون مربوطه به تصویب رسید. یکی از بندهای این قانون در رابطه با به رسمیت شناختن جان‌باختگان جهادگر به عنوان شهید است که بار مالی آن را ستاد کل نیروهای مسلح برعهده گرفته است.

برای مطالعه کامل گزارش نشست اینجا کلیک کنید!

همکاری آموزش و پرورش با سازمان تبلیغات اسلامی

مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی روز ۲۸ خردادماه با حضور یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش و حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در ابتدای این آیین اظهار کرد: این تفاهم‌نامه در جهت همکاری برای تحقق علم نافع است؛ علم نافع، علم جهت‌دار برای مبارزه با استکبار جهانی است. امیدواریم کارگروه‌ها با سرعت شیوه‌نامه‌ها را بنویسند و با قوت و سرعت بیشتر برای اجرای این موارد و اجرایی سازی سند تحول و منویات مقام معظم رهبری پیش رویم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شبیخون فرهنگی گفت: سایت تبیان که از نمونه کار‌های موفق در رسانه دیجیتال بوده است، یکی از ابزار‌های لازم برای این جنگ رسانه‌ای است. تبیان زمانی از شبکه رشد هم پیشی گرفت؛ در حالی که رشد قدمت بیشتری از تبیان داشت.

جمعه/////////چرایی کاهش ازدواج و فرزندآوری در میان جوانان و تقدیر از فعالان عرصه تبلیغ

اعلام ۳ گروه قیمت برای سفر به کربلا

حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی، معاون امور عتبات سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه ویزای سفر زمینی به عراق از ۲۸ خردادماه به صورت رسمی برداشته شده و زائران عتبات عالیات می‌توانند در قالب کاروان‌های زیارتی از طریق مرز زمینی به عراق سفر کنند، گفت: سه گروه قیمتی برای سفر زمینی به عتبات عالیات در نظر گرفته شده است.

وی تشریح کرد: گروه قیمتی اول از شهرهای مرزی حدود سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است، گروه قیمتی ب حدود چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و گروه قیمتی الف نیز پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

معاون امور عتبات سازمان حج و زیارت سه گروه قیمت برای سفر به عتبات اعلام کرد و گفت: اگر زائران از سفر زمینی استقبال کنند انتظار داریم این قیمت‌ها نیز کاهش یابد.

چرایی کاهش ازدواج و فرزندآوری در میان جوانان

گروه اجتماعی ایکنا طی هفته گذشته اقدام به انتشار گزارش نشستی با موضوع «بررسی سیاست‌های افزایش جمعیت» و با حضور مصطفی اقلیما، رئیس انجمن علمی مددکاری اجتماعی ایران؛ صفی‌الله ملکی، جامعه‌شناس و ابراهیم رزاقی، اقتصاددان کرد که در بخش‌هایی از این گزارش آمده است: « وقتی بحث تمایل نداشتن ازدواج جوانان مطرح می‌شود، باید مواردی را در نظر گرفت، زیرا ازدواج معلولی از علت‌هاست و علت‌ها می‌تواند اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی باشد؛ یعنی هر یک عاملی هستند تا یک جوان تمایلی به ازدواج نداشته باشد. در فرهنگ جامعه و خانواده‌های ایرانی، امر ازدواج از اهمیت برخوردار است و از گذشته زمانی که فرد به سن جوانی می‌رسید خانواده‌ها زمینه ازدواج فرزندان را فراهم می‌کردند، اما رفته‌رفته موانع زیادی بر سر راه ازدواج جوانان قرار گرفت که عمده‌ترین آن مسائل اقتصادی و اشتغال جوانان است که باعث شده ازدواج در میان جوانان مفهوم گذشته را نداشته باشد.

وضع فعلی ازدواج در کشور به مرز بحران رسیده و یکی از مهم‌ترین عوامل مانع ازدواج جوانان، اقتصاد است. وقتی تورم، بیکاری و فقر وجود دارد، افراد تمایل خود را برای ازدواج از دست می‌دهند. ازدواج یک ارزش محسوب می‌شود، اما اکنون معنای آن در بین جوانان تغییر کرده است، در صورتی که دختران و پسران به ازدواج و تشکیل خانواده تمایل دارند، اما موانع باعث می‌شود تا آن‌ها تمایل خود را از دست بدهند. از طرفی بی‌توجهی به عوامل دخیل در ازدواج باعث بروز آسیب در خانواده‌ها می‌شود.

برای مشاهده کامل گزارش نشست اینجا کلیک کنید!

بررسی مقوله کودکان کار و معتادان متجاهر در قرارگاه اجتماعی تهران

همزمان با برگزاری سومین جلسه کارگروه‌های ویژه کودکان کار و کارگروه ویژه حمایت از خانواده‌های مددجویان ماده ۱۶، اولین نشست کارگروه ویژه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی قرارگاه اجتماعی شهر تهران با حضور دستگاه‌های ذیربط تشکیل شد.

احمد احمدی‌صدر، دبیر قرارگاه اجتماعی تهران در این رابطه اظهار کرد: این نشست در راستای برنامه‌های قرارگاه اجتماعی شهر تهران و تدوام رویکرد دو کارگروه تخصصی با تأکید بر مقوله کودکان کار و معتادین متجاهر با حضور مدیران و نمایندگان نهاد‌ها و دستگاه‌های متولی و تشکل‌های مردمی برگزار شد.

وی با اشاره به رویکرد قرارگاه اجتماعی و نهادهای متولی در امر برطرف کردن معضل کودکان کار و معتادین متجاهر شهر تهران و نقش پیشگیری همگام با اقدامات اجرایی در حل این معضلات تشریح کرد: با تمامی تلاش‌ها در برطرف کردن معضل کودکان کار و‌ معتادان متجاهر، اگر در حوزه پیشگیری ورود جدی نکنیم، تمامی تلاش‌ها در تمامی این حوزه‌ها بی‌نتیجه خواهد بود و آسیب‌ها تداوم یافته و‌ به شکلی دیگر جلوه می‌کنند.

تبیین معارف مهدوی در کشور‌های همسایه

نشست خبری بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) همراه با آیین رونمایی از دوره مهدویت در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ایران روز دوشنبه ۳۰ خردادماه در ستاد اقامه نماز برگزار شد.

سیداحمد زرهانی، قائم مقام ستاد اقامه نماز و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در ابتدای این نشست به اقدامات حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قرائتی در چهار دهه اخیر متناسب با نیاز‌های جامعه اشاره کرد و گفت: اقدامات ایشان تحت اشراف مقام معظم رهبری و بر اساس ضرورت‌های دینی کشور با محوریت نماز، قرآن، زکات و مهدویت انجام شد. بر این اساس این چهار محور با کمک خیرین و حاکمیت به چهار ساختار تبدیل شد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز خبر داد: بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) زمینه توسعه تبیین معارف مهدوی در کشور‌های عراق، پاکستان و ...را با کمک سایر ارگان‌ها فراهم کرده است.

جمعه/////////چرایی کاهش ازدواج و فرزندآوری در میان جوانان و تقدیر از فعالان عرصه تبلیغ

تحریم‌ها و تورم؛ عامل اصلی کاهش مشارکت نیکوکاران

به گزارش ایکنا، نشست خبری پنجاهمین سالگرد تأسیس آسایشگاه خیریه کهریزک با موضوع توسعه و خدمت‌رسانی، ۳۰ خردادماه در محل این آسایشگاه برگزار شد.

حسن احمدی، مدیرعامل مؤسسه خیریه کهریزک در این نشست خبری گفت: طبیعتاً یکی از معضلات سال‌های اخیر کهریزک، تحریم‌ها و تورم است که باعث شده مشارکت نیکوکاران جهت کمک‌رسانی کاهش یابد. با افزایش هزینه‌های روزمره زندگی برای خانواده‌ها، امکان کمک‌رسانی مانند گذشته کمتر وجود دارد و افراد حقیقی و یا حقوقی که قبلاً در قالب کمک‌های ماهیانه یا کمک‌های غیر نقدی شرکت‌ها آسایشگاه خیریه کهریزک را یاری می‌کردند، امروزه به دلیل شرایط فعلی امکان کمک‌رسانی مانند گذشته را ندارند و در نتیجه آسایشگاه خیریه کهریزک طی سال جاری با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده است.

برگزاری نشست هماهنگی دبیران شورا‌های امر به معروف و نهی از منکر

نشست هماهنگی دبیران شورا‌های امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌ها روز ۳۱ خردادماه با حضور بیش از ۷۰ نفر از نمایندگان دستگاه‌ها و در محل ستاد امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد و حاضران درباره چگونگی اجرای قانون حجاب و عفاف در دستگاه‌ها و چالش‌های پیش روی آن بحث و تبادل نظر کردند.

سیدمحمدصالح هاشمی گلپایگانی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی منکر در این نشست، با اشاره به لزوم جلب اعتماد مردم برای اجرای صحیح قانون حجاب و عفاف در دستگاه‌های دولتی گفت: مردم از رویکرد‌های دوگانه خسته شده‌اند و این اعتراض‌ها را به ما هم منتقل می‌کنند. وقتی از یک‌سو، خبر‌ها را درباره اجرای قانون حجاب و عفاف می‌شوند و از طرفی دیگر، می‌بینند که طبق اعلام مسئولان ناجا، ۴۱ درصد از توبیخ شدگان در حوزه حجاب و عفاف، از کارمندان دولتی و دستگاه‌های حکومتی بوده‌اند، در واقع با دوگانگی مواجه می‌شوند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به لزوم جلب اعتماد مردم برای اجرای صحیح قانون حجاب و عفاف در دستگاه‌های دولتی گفت: مردم از رویکرد‌های دوگانه خسته شده‌اند و این اعتراض‌ها را به ما هم منتقل می‌کنند.

ورود بخش اراده مردمی به جشنواره مد و لباس فجر

نشست خبری یازدهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر روز سه‌شنبه ۳۱ خردادماه با حضور سیدمجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی و مسئول کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، سپیده یاقوتی، دبیر این دوره از جشنواره و جمعی دیگر از مسئولان برپایی جشنواره مد و لباس فجر در وزارت ارشاد برگزار شد.

در این نشست امامی با اشاره به وجود چهار آسیب در دوره‌های گذشته جشنواره مد فجر که در این دوره تلاش شد اصلاح شوند، گفت: جشنواره فجر باید حداکثری باشد؛ نمره ما در دستیابی به بازار و ارتباط با بازار پوشاک و تولیدکنندگان خوب نبود و جشنواره محفلی شده بود که چند روزی اهل هنر دور هم باشند. اما این روند مد نظر ما نیست و باید اصلاح شود.

امامی تصریح کرد: دسترس پذیرتر کردن لباس زیبا، سالم، عفیفانه و ارزان هدف ماست اما تحقق این امر مهم از عهده یک جشنواره بر نمی‌آید. در تلاش هستیم با نمایش طرح‌های نامزد طاووس طلایی مد ایرانی اسلامی در نگارخانه هفتا در برج میلاد با مخاطبان ارتباط برقرار کرده و این طرح‌ها را به داوری مردم بگذاریم.

تبلیغ دینی؛ از منبر تا ممبر

گروه اجتماعی خبرگزاری ایکنا طی هفته‌ای که گذشت اقدام به انتشار گزارش نشستی با عنوان «بایسته‌های تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی» با حضور سیدمحمود نجاتی حسینی، دین‌پژوه و مدیر گروه دین انجمن انسان‌شناسی ایران و حجت‌الاسلام والمسلمین علی نوریجانی، رئیس کل باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو ایران کرد که در بخش‌هایی از این گزارش آمده است: «تبلیغ دینی به عنوان یک فعالیت فرهنگی با چهار عنصر اصلی سروکار دارد که در مطالعات ادبی و نقد ادبی از آن‌ها با عنوان اثر فرهنگی نام برده می‌شود. اولین عنصر، مؤلف است، یعنی تبلیغ دینی به عنوان یک اثر فرهنگی، مؤلفی دارد که همان مبلغان دینی کارگزاران دینی هستند. همچنین، هر یک از آثار فرهنگی با زمینه‌ای اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی سر و کار دارد؛ چراکه تبلیغ در فضای واژه‌ای صورت می‌گیرد و بدین ترتیب از منظر جامعه‌شناسی مانند هر اثر فرهنگی، آبشخور زمینه‌ای است که در آن شکل گرفته است. به همین دلیل تبلیغ دینی در جامعه سنتی، منبری است اما تبلیغ دینی در جامعه مدرن منبری نبوده و ممبری (member) است. در حوزه تبلیغ دینی در جامعه مدرن دیگر مانند جامعه سنتی پیروی وجود ندارد، بلکه با فالوور (follower) سر و کار داریم. در جهان تبلیغ دینی در جامعه مدرن ولو جامعه‌ای مانند ایران که نه کاملاً مدرن و نه کاملاً سنتی است و می‌توان از آن به عنوان جامعه‌ای هیبریدی یاد کرد، دیگر با افراد پامنبری سر و کار نداریم. زمانی که تبلیغ دینی در این جامعه در پلتفرم‌های مختلف انجام می‌شود، این تبلیغ لایک می‌خورد یا دیسلایک می‌شود. بنابراین، دومین عنصر در آثار فرهنگی، که تبلیغ دینی نیز نمونه‌ای از آن محسوب می‌شود، عنصر بافتار(زمینه) است».

برای مشاهده کامل گزارش این نشست اینجا کلیک کنید!

جمعه/////////چرایی کاهش ازدواج و فرزندآوری در میان جوانان و تقدیر از فعالان عرصه تبلیغ

برگزاری مراسم تقدیر از فعالان عرصه تبلیغ

مراسم تقدیر از فعالان عرصه تبلیغ با هدف معرفی و تجلیل از الگوهای برتر تبلیغ مردمی روز یکم تیر با حضور حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در محل حسینیه جماران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام قمی طی سخنانی اظهار کرد: باورمان این است که آن پیرمرد الهی که در این مکان با جان این قوم قیام کرده و سخن می‌گفت، به همه فهماند تا آستانه مرزهای عصمت پیش رفتن و علی‌وار زیستن افسانه نیست.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم تقدیر از فعالان عرصه تبلیغ، با تأکید بر جایگاه مهم قیام‌ لله در اندیشه و عمل امام خمینی(ره) تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در تبیین قیام لله کوتاهی نخواهد کرد.

جمعه/////////چرایی کاهش ازدواج و فرزندآوری در میان جوانان و تقدیر از فعالان عرصه تبلیغ

مانع‌تراشی‌ها در مسیر خدمت‌رسانی گروه‌های جهادی

نشست بررسی فعالیت‌‌ها، مشکلات و دغدغه‌های گروه‌های جهادی و پیام ۹ بندی مقام معظم رهبری به جهادگران با حضور زهرا اسدی، مسئول گروه جهادی شهید احمدی روشن و احسان خامه‌چی، مسئول گروه جهادی شهدای مسجدالنبی نارمک در خبرگزاری ایکنا برگزار شد.

در بخش‌هایی از گزارش این نشست آمده است: «پیش از دیدار مقام معظم رهبری با گروه‌های جهادی در سال ۹۸ و صدور پیام ۹ ماده‌ای ایشان برای جهادگران، چنانچه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بنگریم، رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید فراوانی بر مدیریت جهادی، حرکت‌های جهادی و حضور گروه‌های جهادی برای تحقق گام دوم انقلاب اسلامی داشته‌‌اند. این امر نشان دهنده آن است که کشور برای حل مشکلات خود به مدیریت جهادی و حرکت‌های آتش به اختیار جهادگران نیاز دارد. یعنی اگر مشکلی در منطقه‌ای پیش آمد، نباید جهادگران منتظر دیگران باشند و نمونه آن در شیوع کرونا کاملاً مشهود بود، یعنی چنانچه گروه‌های جهادی و طلبه‌ها در میدان حضور نداشتند، کار بر روی زمین می‌ماند و امروز پس از دو سال و نیم از آغاز شیوع کرونا، تعداد فوتی‌های این بیماری در کشور به صفر رسیده است».

برای مشاهده کامل گزارش این نشست اینجا کلیک کنید!

اعلام فراخوان ثبت‌نام کادر درمان برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین

حسین فضلی، معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: اقدامات و برنامه‌ریزی‌های اولیه را بر اساس ظرفیت‌ها، تجربیات سال‌های گذشته و توافقات با مسئولان عراقی انجام داده‌ایم تا زائران ایرانی در اربعین با کمترین دغدغه در حوزه بهداشت و درمان روبرو باشند.

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر افزود: با توجه به حضور میلیونی زائران ایرانی و در صورت مصوبه ستاد مرکزی اربعین حسینی درمانگاه‌های جمعیت هلال احمر در شهر‌های نجف اشرف، کربلای معلا، کاظمین و هم‌چنین مسیر پیاده روی نجف به کربلای معلا دایر و آماده ارائه خدمات بهداشتی و پزشکی است.

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: با توجه به ضرورت استفاده از کادر درمانی مجرب برای خدمت‌رسانی به زائرین ایرانی در اربعین حسینی، فراخوان دعوت از کادر درمان و پزشکی از طریق سایت مرکز پزشکی حج و زیارت اعلام شد.

بی‌توجهی دولت و مردم به مسئله مهم ایمنی در کشور

حجت‌الاسلام شهاب مرادی، کارشناس مذهبی اول تیرماه در مراسم نخستین سالگرد درگذشت مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی، دو خبرنگار محیط زیست، از بی‌توجهی دولت و مردم به مسئله مهم ایمنی انتقاد کرد و گفت: افراد زیادی را در تصادفات از دست می‌دهیم زیرا فرهنگمان نسبت به ایمنی حساس نیست.

وی با بیان اینکه هم در بخش خصوصی و بخش دولتی توجه به ایمنی را سوسول‌بازی می‌دانند، اظهار کرد: برای حوادث این چنینی خیلی دلم می‌سوزد که چرا ما حساس نیستیم.

حجت‌الاسلام مرادی ادامه داد: گاهی ما را برای سخنرانی به شهرستان دعوت می‌کنند آن هم با ماشینی که ایمن نیست و وقتی هم می‌گویم، ایمن نیست می‌گویند حاج آقا از شما بعید است!

انتهای پیام
captcha