تداوم تبعیض و نژادپرستی از سوی رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4066555
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹

تداوم تبعیض و نژادپرستی از سوی رژیم صهیونیستی

کمپین بین‌المللی مبارزه با اشغالگری و آپارتاید رژیم صهیونیستی از تداوم تبعیض و نژادپرستی این رژیم در جنایات خود علیه مردم فلسطین خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این کمپین در گزارشی درباره نیمی از سال 2022 با عنوان «نگاهی به آپارتاید اسرائیل» اعلام کرد: گزارش‌های اولیه از این دوره حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی در حال تداوم سازمان‌یافته آپارتاید و آزار و اذیت مردم فلسطین است.

در این گزارش تأکید شده است: اقدامات رژیم صهیونیستی در راستای اعمال آپارتاید دو ویژگی عمده دارد: نخستین ویژگی را باید فلسطین‌ستیزی و مبارزه با هر امر فلسطینی در سطح هویت، قومیت، عقیده و ایمان دانست.

ویژگی دوم این اقدامات نیز ترکیبی از «صهیونیسم و داعشیسم» است، به شکلی که جنبش صهیونیستی علیه مردم فلسطین به‌گونه‌ای تکامل یافته است که اعمال خشونت، افراط‌گرایی و آپارتاید در آن نهادینه شده است.

بنا بر این گزارش تنها در پنج ماه نخست سال جاری، 57 فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر به شهادت رسیدند.

این گزارش می‌افزاید: در این مدت، هزار و 100 فلسطینی هم به بازداشت نظامیان صهیونیست درآمدند.

کمپین مذکور از تشدید تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در بازه زمانی مذکور اشاره و تأکید کرد که این تجاوزات شامل توسعه شهرک‌سازی برای یهودیان در اراضی فلسطینیان، نقض حقوق اساسی فلسطینیان در تمامی زمینه‌ها، تشدید بازداشت موقت و افزایش موارد قتل و کشتار فلسطینیان بوده است.

انتهای پیام
captcha