سالم ماندن نسخه‌های قرآن در آتش‌سوزی مسجد مصر
کد خبر: 4066912
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲

سالم ماندن نسخه‌های قرآن در آتش‌سوزی مسجد مصر

مسجد آل الایمان شهر پورت سعید مصر شب گذشته دچار حریق شد و با وجود سرایت آتش به کتایخانه مسجد اما قرآن‌های موجود در آنجا سالم ماندند.

به گزارش ایکنا به نقل از صدی البلد، مسجد نور الایمان در منطقه ارض النوادی در شهر پورت سعید مصر شب گذشته، 5 تیر طعمه حریق شد و ده‌ها نفر از جوانان و اهالی منطقه پس از مشاهده بلند شدن دود و زبانه کشیدن شعله‌های آتش به بیرون پنجره‌های مسجد برای خاموش کردن آتش شتافتند.

به گزارش رسانه‌های مصری تا قبل از رسیدن ماشین‌های آتش‌نشانی اهالی منطقه با کپسول‌های اطفای حریق یا شلنگ‌های آبی که از مسجد و خانه‌های واقع در نزدیکی آنجا کشیده بودند توانستند تا حد زیادی آتش‌سوزی را مهار کنند.

نیروهای آتش‌نشانی هم با وجود اینکه خود را سریع به محل حادثه رسانده بودند از مهار آتش توسط اهالی غافلگیر شدند و به ادامه عملیات پاکسازی محل پرداختند.

صبحی محمد از خادمان مسجد آل الایمان آتش‌سوزی مسجد را ناشی از اتصال برق یکی از کولرهای مسجد خواند و گفت: چند پنجره مسجد و چند فرش و جا کفشی‌ها در این حادثه سوخته است؛ اما به دلیل مداخله فوری اهالی، آتش به دیگر قسمت‌های مسجد سرایت نکرد.

این خادم مسجد می‌گوید: اراده خدا در اینجا تجلی یافت که با وجود اینکه کولر گازی مسجد آتش گرفته بود؛ اما تابلویی که اسماء حسنی خدا بر روی آن نوشته شده بود از آتش مصون بماند با وجود اینکه اطراف آن کاملاً سوخته است.

او افزود: دومین معجزه پروردگار عالم که در این سانحه از حریق در امان ماند، قرآن‌های مسجد است، به رغم اینکه نسخه‌ها در کتابخانه چوبی گذاشته شده بود و آتش از آنجا فراتر رفته و حتی جاکفشی را که بعد از آن واقع است، سوزانده بود؛ اما به این کتب مقدس هیچ آسیبی نرسید.

انتهای پیام
captcha