طرحی برای جذب و پرورش جوانان قرآنی
کد خبر: 4066998
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸

طرحی برای جذب و پرورش جوانان قرآنی

دبیر طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع) با بیان اینکه ثبت‌نام این طرح از امروز آغاز شده و تا 15 مرداد ماه 1401 ادامه خواهد داشت، گفت: هدف اصلی طرح، جذب نوجوانان برای پرورش جوانانی قرآنی، به منظور ایجاد و تقویت جامعه‌ای قرآنی است،

حسین مقدم کیا، دبیر طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع)به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حسین مقدم کیا، دبیر طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع)، امروز ششم تیرماه در نشست هم اندیشی پیرامون برگزاری طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع) در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع) سال 1391 با حمایت معاونت قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کشور اجرایی شد.

وی با بیان اینکه هدف اصلی طرح، جذب نوجوانان برای پرورش جوانانی قرآنی، به منظور ایجاد و تقویت جامعه‌ای قرآنی است، تصریح کرد: نتیجه 10 ساله طرح، پرورش حافظان، قاریان و آشنایان به مفاهیم و خصوصا کادرسازی قرآنی است، به گونه ای که در استان های میزبان طرح، مشکلی در خصوص اساتید قرآنی نداریم.

وی با اشاره به اینکه امسال یازدهمین دوره از طرح ملی تلاوت شباب الرضا (ع) اجرایی می‌شود، اظهار کرد: طی دو سال گذشته، به دلیل شیوع ویروس کرونا، مشکلات متعددی در زمینه برگزاری کلاس‌های آموزشی داشتیم، اما با فعالیت در فضای مجازی و راه اندازی سامانه آموزشی از طریق وبینار و کلاس‌های آنلاین، مشکل مرتفع شد.

مقدم کیا با بیان اینکه امسال نیز طرح به دو صورت حضوری و مجازی برگزار می شود و علاقه مندان جهت ثبت نام می توانند از طریق سایت melitelavat.ir اقدام کنند، افزود: در این طرح آموزش به صورت تقلیدی از قاریان برجسته انجام می‌گیرد.

وی بیان کرد: در بخش پسران 8 تا 15 سال تقلید از اساتید عبدالباسط، مصطفی اسماعیل و منشاوی و شحات انور و برای دختران (10 تا 15 سال) تقلید از اساتید عبدالباسط و مصطفی اسماعیل انجام خواهد گرفت.

دبیر طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع) یادآور شد: پس از ثبت‌نام، تا پایان شهریور ماه 12 جلسه آموزشی شامل  جلسات وبیناری، جلسه برای خانواده‌ها، جلسات توجیهی و جلسات با حضور استاد، برگزار می‌شود و قرآن‌آموز پس از شرکت در این کلاس‌ها و اتمام دوره، در آزمون های پایان دوره برای سنجش برای حضور در دوره مقدماتی، شرکت می‌کند.

مقدم کیا با تاکید بر اینکه هدف از این طرح کشف و پرورش استعدادهای قرآنی است، ادامه داد: در صورت قبولی قرآن‌آموز در آزمون‌ها، به عنوان فراگیر سطح یک در موسسه قرآنی مجری طرح در استان پذیرش می‌شود.

وی با درخواست از فعالان قرآنی برای جذب قرآن آموزان به این طرح، گفت: اکنون که طرح به صورت مجازی نیز برگزار می‌شود، نگاه به اجرای طرح نگاهی استانی باشد و حتی روستاها را نیز در نظر بگیرید.

وی یادآور شد: می‌توان برای جذب نوجوانان از ظرفیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، پایگاه‌های بسیج، مساجد محلات، خادمیاران رضوی، ائمه جمعه شهرستان‌ها و ائمه جماعات بهره گرفت.

در این جلسه در مورد موضوع عدم توانایی پرداخت شهریه توسط برخی نوجوانان در روستاهای محروم استان بحث شد که نماینده آستان قدس رضوی در استان پیشنهاد داد نوجوانانی که برای ثبت نام مشکل دارند از این طریق به آستان قدس معرفی می‌شوند تا در صورت امکان هزینه مالی آن‌ها پوشش داده شود.

انتهای پیام
captcha