تأکید اسماعیل هنیه بر حق بازگشت آوارگان به فلسطین
کد خبر: 4067040
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶
در دیدار با میقاتی مطرح شد؛

تأکید اسماعیل هنیه بر حق بازگشت آوارگان به فلسطین

رهبر حماس پس از دیدار امروز خود با نخست‌وزیر مأمور تشکیل کابینه لبنان ضمن اعلام اینکه بخش زیادی از این دیدار درباره اردوگاه‌های فلسطینی‌ها در لبنان بوده، تصریح کرد: مجدداً بر موضع سیاسی ثابت خود در رد اسکان دائمی و حق بازگشت آوارگان تأکید کردیم.

به گزارش ایکنا به نقل از المنار، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، پس از دیدار با نجیب میقاتی، نخست‌وزیر مأمور تشکیل کابینه لبنان گفت: ما از میقاتی برای تسهیل سفر کادر رهبری جنبش حماس به لبنان قدردانی کردیم. همچنین انتصاب مجدد او را به ریاست دولت تبریک گفتیم و برایش در تشکیل آن آرزوی موفقیت کردیم با امید به اینکه این دولت بتواند مشکلات مردم لبنان را برطرف و ثابت کند که یکی از نشانه‌های وحدت و ثبات لبنان است.

رهبر حماس در ادامه ضمن اعلام اینکه بخش زیادی از این دیدار درباره اردوگاه‌های فلسطینی‌ها در لبنان بوده، تصریح کرد: مجددا بر موضع سیاسی ثابت خود در رد اسکان دائمی و حق بازگشت آوارگان تأکید کردیم.

رئیس دفتر سیاسی حماس ادامه داد: ما بار دیگر بر حمایت قاطع خود از لبنان در مقابل تجاوزات رژیم اشغالگر علیه مرزها و منابع طبیعی این کشور تأکید و از اتحاد لبنان در مسئله ترسیم مرزها و حفاظت از ثروت‌ها و منابع طبیعی این کشور قدردانی کردیم.

هنیه درباره موضوع ترسیم مرزی لبنان نیز گفت: نبیه بری بر حق لبنان در این پرونده و عدم اجازه برای پایمال کردن این حق و ایستادن در کنار مقامات لبنان و مقاومت در این موضوع تأکید کرد.

هنیه با نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان نیز در کاخ «عین التینه» دیدار و درباره وضعیت لبنان و منطقه و روابط لبنانی ـ فلسطینی رایزنی کرد.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اخیراً در رأس هیئتی عالی‌رتبه وارد لبنان شده است.

پیش از این سیدحسن نصرالله، دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان و اسماعیل هنیه در بیروت دیدار و گفت‌‌و‌گو کردند.

انتهای پیام
captcha