تأکید سازمان همکاری اسلامی بر سرمایه‌گذاری در گردشگری حلال
کد خبر: 4067559
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲

تأکید سازمان همکاری اسلامی بر سرمایه‌گذاری در گردشگری حلال

دبیر کل سازمان همکاری اسلامی خواهان افزایش سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری حلال در کشورهای اسلامی شد.

به گزارش ایکنا به نقل از الشروق، یازدهمین اجلاس وزرای گردشگری سازمان همکاری اسلامی (OIC) از دیروز، 7 تیر با حضور وزرای گردشگری، رؤسای هیئت‌های کشورهای عضو و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان افتتاح شد.

حسین ابراهیم طه، دبیر کل سازمان همکاری اسلامی طی نطقی در مراسم افتتاحیه این کنفرانس گفت: اثرات مخرب همه‌گیری کرونا، اعتماد به سفرهای بین‌المللی را از بین برده است و اقدامات محدودکننده سختی که اعمال شده بود منجر به خسارات قابل توجهی از نظر تعداد گردشگران و درآمدهای گردشگری شده است.

او افزود: تعداد گردشگران جهان در سال 2020 نسبت به سال 2019، 72.8 درصد کاهش یافته است که در نتیجه زیانی در حدود 1300 میلیارد دلار از درآمد حاصل از صادرات ایجاد شده است.

وی تأکید کرد که بازار نوظهور گردشگری حلال این پتانسیل را دارد که به کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در این زیربخش مزیت رقابتی بدهد. وی از فعالان بخش دولتی و خصوصی گردشگری خواست تا سرمایه‌گذاری در گردشگری حلال را افزایش دهند.

ابراهیم طه تصریح کرد که گردشگری پتانسیل عظیم خود را برای ارتقای طرح‌های کوچک و متوسط ​​و ایجاد فرصت‌های شغلی برای تعداد فزاینده‌ای از شهروندان کشورهای عضو OIC از جمله گروه‌های آسیب‌پذیر و جوانان حفظ کرده است.

در این زمینه، وی خواستار در دسترس بودن سازوکارهای عمومی مؤثر، منابع مالی و آمادگی برای پاسخگویی به بحران‌ها شد که تعیین می‌کند هر کشور عضو OIC چگونه و تا چه اندازه می‌تواند با موفقیت از بحران بی‌سابقه‌ای که از سال 2020 تاکنون فعالان گردشگری را تحت تأثیر قرار داده است، رهایی یابد.

حسین ابراهیم طه همچنین از کشورهای عضو و نهادهای سازمانی ذی‌ربط با سازمان همکاری اسلامی خواست تا به منظور جذب گردشگر و معرفی مقاصد جدید گردشگری سازمان، برنامه‌های جدیدی را در پایتخت‌های گردشگری اسلامی ترتیب دهند.

انتهای پیام
captcha