انتشار راهنمای چندرسانه‌ای مناسک حج به 14 زبان + فیلم
کد خبر: 4067905
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷

انتشار راهنمای چندرسانه‌ای مناسک حج به 14 زبان + فیلم

وزارت حج و عمره عربستان 13 راهنمای دیداری و شنیداری مناسک مختلف حج را به منظور تسهیل در انجام این مناسک به 14 زبان منتشر کرد.

انتشار 13 راهنمای مناسک حج به 14 زبان در عربستانبه گزارش ایکنا به نقل از سیدتی، این وزارتخانه دیروز، 10 تیرماه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: این راهنماهای دیداری و شنیداری تمامی اطلاعات و آداب شرعی، بهداشتی، اجرایی و سازمانی مربوط به حج را به زبان ساده و همراه عکس و نقاشی‌ متحرک برای زائران شرح داده است تا به‌راحتی قابل استفاده باشد.

این راهنماها شامل راهنمای احرام، سلامت و بهداشت، اطلاع از بخش‌های مختلف مسجدالنبی، راهنمای خدمات مسجدالنبی، راهنمای رمی جمرات، روز عرفه، مزدلفه، راهنمای مناسک منا، روز عید قربان، راهنمای اماکن مهم مکه، آثار تاریخی و مناطق دیدنی مدینه، راهنمای عمره و راهنمای مسجدالحرام است.

این راهنماها به شکلی هنری و جذاب منتشر شده و مجموعه‌ای از فیلم‌های آموزشی نیز همراه آن آمده و امکان بهره‌مندی صوتی از این برنامه نیز وجود دارد.

زائران حج برای استفاده از این راهنماها می‌توانند به پایگاه اینترنتی وزارت حج و عمره عربستان مراجعه کنند و امکان نمایش این راهنماها در تمامی سیستم‌های هوشمند همراه در هر زمان و مکانی و در طول ساعت شبانه‌روز به صورت رایگان وجود دارد.

این راهنماها در راستای سیاست‌های عربستان به‌منظور تسهیل در خدمات‌دهی به زائران منتشر شده و پاسخگوی سؤالات معمول زائران درباره مناسک حج به 14 زبان عربی، انگلیسی، فرانسه، اردو، بنگالی، اندونزیایی، مالزیایی، هوسا، امهری، فارسی، اسپانیایی، ترکی، روسی و سینهالی است.

در ادامه ویدئویی از راهنمای پوشیدن لباس احرام در حج به زبان فارسی را مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام
captcha