جشنواره «شده بافی» در روستای نعیم‌آباد زرند برگزار می‌شود
کد خبر: 4067936
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰

جشنواره «شده بافی» در روستای نعیم‌آباد زرند برگزار می‌شود

رئیس ميراث فرهنگی زرند با بیان اینکه طبق تقویم جشنواره‌های زرند در سال‌جاری، ۳۴ جشنواره در نقاط مختلف شهرستان برگزار می‌شود، از برگزاری جشنواره دشتی «شده بافی» در روستای نعیم‌آباد زرند خبر داد.

برگزاری جشنواره شَّده بافی در روستای نعیم‌آباد زرند

به گزارش ایکنا از کرمان، محمد اسلامی، رئیس اداره ميراث فرهنگی و صنایع دستی شهرستان زرند امروز، ۱۱ تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: طبق تقویم جشنواره‌های زرند در سال ‌جاری، ۳۴ جشنواره در نقاط مختلف شهرستان در حوزه‌های متعدد از جمله آثار تاریخی، آداب و سنت‌ها، بازی‌های بومی محلی، ظرفیت‌های کشاورزی‌، منابع طبیعی، حیات وحش، صنایع دستی، رویدادها و ... برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری جشنواره دشتی«شده بافی» در روستای نعیم‌آباد زرند در تاریخ ۱۷ تیرماه خبر داد و گفت: ایجاد شور و نشاط، افزایش امید و خودباوری روستائیان، معرفی صنایع دستی و تولیدات روستایی و کشاورزی، جذب سرمایه‌گذاری، معرفی و حفظ آداب و ارزش‌های سنتی و فرهنگی، بخشی از اهداف برگزاری این جشنواره‌ها است.

ناصر صادقی، دهیار نعیم‌آباد نیز در این جلسه گفت: روستای نعیم‌آباد هر ساله میزبان جشنواره «شده بافی» است و با توجه به وجود «خانه انصاف» که در این روستا به ثبت ملی رسیده و از طرفی حفظ بافت قدیمی روستا و وجود باغات انبوه پسته و کوچه‌های معروف «چینه‌ای» که در محدوده بافت قدیمی وجود دارد سعی داریم بخش عمده این جشنواره در این نقطه برگزار شود و عملاً بسیاری از کودکان و نوجوانانی که فضاهای قدیمی روستاهای کویری را ندیده‌اند از نزدیک با این جاذبه‌ها نیز آشنا شوند.

دهیار نعیم آباد از همکاری اداره ميراث فرهنگی، اداره منابع طبیعی، فروشگاه صنایع دستی گشکا و شورای اسلامی روستا برای برگزاری این جشنواره قدردانی کرد و افزود: هم‌اکنون یک واحد بوم‌گردی در این روستا به فعالیت مشغول‌ است که میزبان گردشگران مختلف است.

انتهای پیام
captcha