باید به صداقت سازمان‌های حقوق بشری شک کرد
کد خبر: 4068376
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۹
مدیر منطقه آسیا دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری:

باید به صداقت سازمان‌های حقوق بشری شک کرد

مدیر منطقه آسیا دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری گفت: متأسفانه به نوعی صداقت سازمان‌ها و نهاد‌های بین‌المللی متولی حقوق بشر را باور کرده‌ایم که امیدواریم این باور به مرور زمان در صحنه دیپلماسی کشور از بین برود.

حسین محمدی‌ سیرت

به گزارش ایکنا، چهارمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری، به همت سازمان جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران و مشارکت دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری، ۱۲ تیرماه، در سالن همایش‌های بین‌المللی خلیج فارس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

امین انصاری، دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی در این نشست گفت: آمریکا جنایات متعددی در نقاط مختلف دنیا انجام داده که یک هفته این جنایات در ایران به وضوح مشاهده می‌شود که آن هم هفته دوم تیرماه است. مقام معظم رهبری این هفته را به نام هفته حقوق بشر آمریکایی نام‌گذاری کرده‌اند.

انصاری بیان کرد: در هفت تیر ترور شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب اسلامی اتفاق افتاده است. در ۱۱ تیرماه ترور شهید صدوق اتفاق افتاده یا در همان هفتم تیرماه بمباران شیمایی سردشت از سوی دشمن انجام شد و در ۱۲ تیرماه هم به هواپیمای مسافربری کشورمان بر فراز آب‌های نیلگون خلیج فارس شلیک موشکی انجام شد.

وی افزود: بعد از اینکه مقام معظم رهبری این هفته را به عنوان هفته حقوق بشر آمریکا نام‌گذاری کردند، سازمان جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی سلسله‌نشست‎‌های تخصصی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری را در استان‌های کشور شروع کردند که اولین نشست تخصصی حقوق بشر آمریکا از دیدگاه مقام معظم رهبری در قم و در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد. دومین نشست هم در مشهد مقدس و سایر نشست‌ها هم به ترتیب در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) شیراز، سنندج و بوشهر برگزار شد. در کنار نشست‌های داخلی، دو نشست بین‌المللی هم در استانبول ترکیه و پایتخت ونزوئلا برگزار شدند. هشتمین نشست تخصصی حقوق بشر از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی را در عسلویه برگزار کردیم.

دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی با بیان اینکه شرایط ضعف آمریکا در ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است، گفت: آمریکا در چهار مرحله از ما سیلی خورده و نتوانسته پاسخ هیچ‌ یک را هم بدهد. نخستین سیلی درباره شکست داعش بود، طوری که آمریکا و هم‌پیمانانش تمام قدرتشان را به کار گرفتند تا داعش را پیروز میدان کنند، اما با ورود ایران به عرصه نبرد موجب شکست سلطه آمریکا شد و با شکست داعش کمر آمریکا هم شکست. دومین سیلی به آمریکا به موضوع زمین‌گیر کردن بزرگترین پهباد نظامی آمریکا بازمی‌گردد. سومین سیلی مربوط به موشک‌باران پایگاه عین‌الأسد است که تا قبل از آن هیچ کشوری جرأت موشک‌باران پایگاه نظامی آمریکایی را نداشت، اما موشک‌باران کردیم و آمریکا دم نزد و چهارمین سیلی هم مربوط به ارسال محموله نفتی ایرانی به ونزوئلاست که دوباره آمریکا نتوانست کاری کند.

انصاری ادامه داد: آمریکا تنها کاری که در برابر این سیلی‌ها توانست انجام دهد، به شهادت رساندن سردار ما به وسیله حمله تروریستی بود و این حمله را انجام داد، اما همین هم به ضرر خودش تمام شد، چون سندی محکم برای اثبات ماهیت تروریستی آمریکاست.

وی بیان کرد: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی آمریکا رو به افول است و ان‌‍شاءالله و به لطف الهی، شاهد افول هژمونی آمریکا خواهیم بود و این افول به برکت پدیده مبارک مقاومت اسلامی نزدیک و نزدیک‌تر شده است.

رویکرد فعال حقوق بشری در دهه پنجم انقلاب

حسین محمدی‌سیرت، مدیر منطقه آسیا دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری نیز گفت: اگر امام راحل در دهه اول و در آغاز انقلاب اسلامی با ایده روز قدس، رویکردی فعال در حوزه سیاست خارجی اتخاذ کردند، امروز رهبر انقلاب اسلامی در دهه پنجم با ایده حقوق بشر و امثال این ایده‌ها کماکان آن رویکرد فعال در حوزه سیاست خارجی را می‌پرورانند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران دیگر به عنوان یک بازیگر یا شهروند عادی در نظام بین‌‎الملل مطرح نیست، افزود: امروز شاهد رویارویی تمدن اسلام با تمدن غرب هستیم. طبیعتاً مفهوم حقوق بشر یکی از نوامیس تمدنی غرب محسوب می‌شود، اما حقوق بشر از منظر اسلام با حقوق بشر از منظر تمدن غرب با یکدیگر تقابل دارند.

مدیر منطقه آسیا دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری با اشاره به رویکرد بومی و اسلامی به مقوله حقوق بشر گفت: سراسر قرآن کریم و سراسر معارف اسلامی پر است از معارفی که گویای تعالی حقوق بشر اسلامی است.

محمدی‌سیرت با بیان اینکه انقلاب اسلامی نظم ایجادشده در منطقه از سوی آمریکا و کشور‌های غربی را برهم زد، عنوان کرد: امروز کشوری مانند چین برای اینکه پرونده حقوق بشری علیه غرب به ویژه آمریکا ایجاد کند، مخبر مشخص و در این زمینه هزینه می‌کند، ولی ما در این زمینه کمی ضعف داریم و بهتر است نسبت به این موضوع کمی فعال‌تر عمل کنیم.

وی با تأکید بر نقد کارنامه نهاد‌های متولی حقوق بشر، گفت: متأسفانه به نوعی صداقت سازمان‌ها و نهاد‌های بین‌المللی متولی حقوق بشر را باور کرده‌ایم که امیدواریم این باور به مرور زمان در صحنه دیپلماسی کشور از بین برود و ما بپذیریم نظم بین‌المللی و نهاد‌های بین‌المللی موجود تأمین‌کننده یک نظام‌ منافعی است که در پشت این طراحی قرار گرفته است. البته این موضوع به معنای آنارشیسم و برهم زدن نظم بین‌المللی نیست، ولی نمی‌توان نگاه صادقانه به نهاد‌های بین‌المللی هم داشت.

مدیر منطقه آسیا دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری به مقوله حمله کشور‌های غربی به حجاب اشاره کرد و گفت: امروز دشمن برای مبارزه با انقلاب اسلامی سرمایه‌گذاری‌های کلانی انجام داده که حجاب یکی از آن‌هاست. حجاب صرفاً یک مسئله فرهنگی نیست بلکه یک ستیزه سیاسی و اجتماعی است. رهبر انقلاب درباره اهمیت و جایگاه زن در جامعه فرمایشات بسیاری را داشته‌اند که اگر بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری شود، می‌توان با حمله دشمن به حجاب مقابله کرد.

انتهای پیام
captcha