گچساران تحت پوشش طرح ملی «تلاوت» قرار گرفت
کد خبر: 4068677
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶
مقدم‌کیا:

گچساران تحت پوشش طرح ملی «تلاوت» قرار گرفت

دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم گفت: برای نخستین بار است که طرح ملی تلاوت قرآن کریم، شباب‌الرضا در گچساران از شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود.

طرح ملی تلاوت قرآن کریمبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور، حسین مقدم‌کیا، دبیر طرح ملی تلاوت با اشاره به اینکه امسال برای نخستین سالی است که این طرح در شهرستان گچساران اجرا می‌شود، گفت: بر این اساس نوجوانان و جوانان ساکن در مناطق شهری و روستایی این شهرستان می‌توانند به صورت مجازی در این طرح شرکت کنند.


بیشتر بخوانید: 


وی ادامه داد: علاقه‌مندان به شرکت در طرح ملی تلاوت با مراجعه به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گچساران می‌توانند در این طرح نام‌نویسی کنند.  

همچنین در خبر دیگری از این طرح آمده است؛ حسین مقدم‌کیا در جمع شماری از فعالان قرآنی بوشهر با اشاره به اینکه با اجرای این طرح، نخبگان جوان و نوجوان قرآنی در مناطق جنوب کشور شناسایی و ساماندهی می‌شوند، افزود: نوجوانان و جوانان در مناطق شهری، روستایی و عشایری می‌توانند در این رقابت معنوی شرکت کنند.

یادآور می‌‌شود، یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم ویژه نونهالان و نوجوانان (پسران در گروه سنی ۸ تا ۱۵ سال و دختران در گروه سنی ۱۰ تا ۱۵ سال) با هدف کشف و پرورش استعدادهای قرآنی نوجوانان، تربیت چهره‌های جدید قرآنی به دو صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای ثبت‌نام می‌توانند از طریق پایگاه اینترنتی melitelavat.ir اقدام کنند.

پس از اتمام ثبت‌نام و تا پایان شهریورماه، 12 جلسه آموزشی شامل جلسات وبیناری، کارگاه‌هایی ویژه خانواده‌ها، جلسات توجیهی و جلسات با حضور اساتید برگزار خواهد شد و قرآن‌آموز پس از شرکت در این کلاس‌ها و اتمام دوره، در آزمون‌های پایان دوره به منظور سنجش برای حضور در دوره مقدماتی، شرکت می‌کنند.

همچنین طرح آموزشی به صورت تقلیدی از قاریان برجسته انجام می‌گیرد. این امر در بخش پسران با تقلید از اساتیدی چون عبدالباسط، مصطفی اسماعیل، منشاوی و شحات انور انجام می‌شود و برای دختران تقلید از اساتیدی چون عبدالباسط و مصطفی اسماعیل انجام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha