خشم جهانی در انتظار حفاری‌های ویران‌کننده مسجد الاقصی
کد خبر: 4068690
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹
حماس هشدار داد؛

خشم جهانی در انتظار حفاری‌های ویران‌کننده مسجد الاقصی

نائب‌رئیس دفتر سیاسی حماس با هشدار درباره خطر تداوم حفاری‌های رژیم صهیونیستی در زیر بنای مسجد الاقصی گفت: اگر اتفاقی برای مسجد الاقصی رخ دهد می‌تواند موجب انفجار خشم جهانی شود.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، شیخ صالح العاروری، نائب‌رئیس دفتر سیاسی حماس در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی الاقصی گفت: در ایام ذی‌حجه میلیون‌ها نفر به سمت بیت الله الحرام حرکت می‌کنند و این ایام فرصتی است تا مسلمانان به یاد آورند که نخستین قبله مسلمانان از سوی رژیم اشغالگر در معرض یهودی‌سازی است.

طرف‌های مختلف فلسطینی طی روزهای اخیر با جدی شدن خطر حفاری‌های رژیم صهیونیستی در زیر پایه‌های مسجد الاقصی از جامعه بین‌المللی خواستند جهت توقف حفاری‌ها در مسجدالاقصی و یهودی‌سازی این مکان مقدس اسلامی بر رژیم صهیونیستی فشار آورد.

این مقام حماس تأکید کرد: کاوش‌های زیر مسجد الاقصی امنیت آن را تهدید می‌کند و دهه‌ها است که ادامه دارد و فقط با قصد خرابکاری انجام می‌شود، زیرا اسرائیل هیچ اثری را که یهودیان را به این منطقه مرتبط کند، نیافته است.

یکی از تونل‌های حفاری شده زیر مسجدالاقصی

[صهیونیست‌ها با طرح ادعاهای دروغین و خیالی تلاش دارند با تخریب مسجدالاقصی، بنای ادعایی هیکل سلیمان را بر ویرانه‌های قبله اول ایجاد کنند. صهیونیست‌ها که هیچ ارتباط تاریخی با سرزمین فلسطین ندارند، تلاش می‌کنند با ساختن بناهای این چنینی، تحریف تاریخ و جعل اسناد برای خود تاریخی را که نداشته‌اند، ایجاد کنند.]

العاروری با اشاره به فراخوان‌های جدید صهیونیست‌ها برای تسلط بر منطقه مصلای باب الرحمه به‌منظور تأسیس یک کلیسای یهودی در آنجا گفت: همه دنیا باید نسبت به آنچه در مسجد‌الاقصی می‌گذرد، توجه کنند و جلوی این حملات اسرائیل را بگیرند.

تونل‌های حفاری شده زیر مسجد الاقصی

او تأکید کرد:  مردم ما به هیچ وجه از دفاع از مسجدالاقصی دست برنخواهند داشت و با قدرت و عزم راسخ خود در برابر رژیم اشغالگر مقاومت می‌کنند و در نهایت پیروز خواهند شد.

العاروری همچنین از همه مناطق کرانه باختری خواست سلاح خود را به سمت رژیم اشغالگر نشانه ببرند و تأکید کرد: مطمئنیم الخلیل در رأس مقاومت برابر اشغالگران و شهرک‌نشینان صهیونیست خواهد بود و ما همواره با تمام قدرت حامی مقاومت در کرانه باختری هستیم.

این مقام حماس نبرد سیف القدس گروه‌های مقاومت غزه با رژیم صهیونیستی را موجب ایجاد تحول راهبردی در برابر این رژیم با اعمال معادلات جدید خواند و گفت: در موضوع مبادله اسرا هم هیچ چیز مجانی به این رژیم نخواهیم داد. هر اطلاعاتی بهایی دارد.

مبادله اسرای اسرائیلی بها دارد

او با اشاره به جدی نبودن طرف صهیونیست برای مبادله اسرا گفت: این در حالی است که ما آماده مبادله هستیم؛ اما بهایی دارد که باید پرداخته شود. ما نمی‌توانیم مشکل اسرای صهیونیست را حل کنیم، جز اینکه مشکل اسرای ما در زندان‌های رژیم اشغالگر حل شود.

هفته گذشته گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس با انتشار تصاویری که در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت، لحظاتی از شرایط بستری شدن هشام السید، نظامی صهیونیست اسیر را که زیر اکسیژن قرار دارد، گزارش کرد.

هشام السید، نظامی صهیونیست اسیر

رسانه‌های عبری‌زبان به شکل گسترده‌ای به انتشار این تصاویر پرداخته و  بدون اشاره به هجمه‌های خود علیه حماس و دروغ‌گو توصیف کردن آن ادعا کردند، حال که ثابت شده السید زنده است، مسئولیت جان وی به عهده حماس است.

یک مقام حماس هم در گفت‌وگو با روزنامه لبنانی الاخبار تأکید کرده است که قضیه مبادله اسرا در رأس اولویت‌های حماس قرار دارد و این جنبش حاضر است برای پیشبرد این پرونده، اطلاعاتی در رابطه با «هدار گولدن» و «شائول آرون» دو نظامی اسیر اسرائیلی ارائه دهد.

یکی از مقام‌های گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس
به گفته این منبع، حماس حاضر نیست این اطلاعات را مجانی در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دهد، بلکه در قبال آن خواستار آزادی اسرای سالخورده و کودک، بانوان اسیر و همه اسرایی است که در جریان قرارداد مبادله «شالیت» آزاد شدند و دوباره به اسارت گرفته شدند.

انتهای پیام
captcha