دغدغه‌ای به نام اوقات فراغت فرزندان
کد خبر: 4068826
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶

دغدغه‌ای به نام اوقات فراغت فرزندان

رئیس اداره آموزش همگانی معاونت فرهنگی و اجتماعی استان فارس با اشاره به فرا رسیدن ایام تابستان و دغدغه والدین برای اوقات فراغت فرزندان، نکاتی را در این رابطه بیان کرد.

مهدی نعمایی، رئیس اداره آموزش همگانی معاونت فرهنگی و اجتماعی استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از معاونت اجتماعی پلیس فارس، مهدی نعمایی، رئیس اداره آموزش همگانی معاونت فرهنگی و اجتماعی استان فارس امروز، 14 تیرماه گفت: با شروع فصل تابستان دغدغه همیشگی خانواده‌ها و متولیان فرهنگی برای استفاده بهینه و مطلوب‌تر از اوقات فراغت دانش‌آموزان جدی‌ترمی‌شود، به گونه‌ای که بررسی‌ها نشان داده با توجه به حضور جوانان و نوجوانان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی باید برنامه‌ریزی صحیحی برای بهینه‌سازی اوقات فراغت آنان وجود داشته باشد تا از آسیب‌ها و تهدیدات این فضا و اثرگذاری آن بر افراد کاسته شود.

وی افزود: آن چه در این بین مهم است، اینکه برنامه‌ریزی‌ها باید براساس علایق و توانایی‌های افراد در نظر گرفته شود و به نحوی باشد که از یک سو منجر به شكوفایی استعدادها و توانایی‌های آنان و از سوی دیگر ایامی خوش را برایشان رقم بزند.

نعمایی با اشاره به اینکه در یك برنامه‌ریزی دقیق، استعدادها، توانایی‌ها و علایق فرزندان و نحوه‌ پرورش و شكوفایی آنان را مدنظر قرار دهیم، به خانواده‌ها یادآور شد: تناسب برنامه‌ها با سن و جنسیت فرزندان نیز بسیار حائز اهمیت است.

رئیس اداره آموزش همگانی معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس تصریح کرد: خانواده‌ها نباید نسبت به خلوت کردن شخصی نوجوانان با خودشان واکنش منفی نشان بدهند؛ چرا که «لحظاتی با خود بودن» موجب تقویت ذهن و رشد خودآگاهی آنان شده و درک جامع‌تری از زندگی به دست خواهند آورد.

وی بیان کرد: مراقبت از حیات اجتماعی و معاشرت‌ها در اوقات فراغت، یک ضرورت غیر قابل انکار است؛ زیرا در این زمان میزان جرائم و بزهکاری‌ها افزایش می‌یابد و معاشرت‌های ناسالم و دوستی‌های مشکوک، در ایجاد چنین وضعیتی نقشی مهم و پررنگ دارد.

نعمایی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت بدون همفکری و مشارکت فرزندان ممکن است به رابطه‌ ما و آن‌ها آسیب بزند، گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم كه ضمن در نظر گرفتن نظرات و عقاید آن‌ها، تنها پاسخگوی خواسته‌های معقول و منطقی‌شان باشیم.

وی تاکید کرد: تشویق فرزندان به داشتن برنامه‌ای مفید و جامع شامل ورزش، کتابخوانی (بر اساس یک سیر منظم مطالعاتی)، جبران عقب افتادگی‌های احتمالی آموزشی، پرورش ذوق، هنر و سلیقه‌های متنوع، آموزش مهارت‌های زندگی اجتماعی، تعلیم دوره‌های مختلف زبان و رایانه، تقویت مبانی دینی و اخلاقی، مطالعه‌ زندگی‌نامه‌ پیشوایان الهی و سایر موارد مفید و ارزنده، آنان را در تحقق زندگی متعادل و بالنده یاری خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha