۴۸ میلیارد تومان زکات در لرستان جمع‌آوری شد
کد خبر: 4069029
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱

۴۸ میلیارد تومان زکات در لرستان جمع‌آوری شد

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به جمع‌آوری ۴۸ میلیارد تومان زکات در این استان، گفت: اقلامی که مشمول زکات می‌شوند معمولاً در لرستان گندم، جو و انگور هستند.

حجت‌الاسلام سیدعیسی موسوی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در جهادکشاورزی لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیدعیسی موسوی، مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی لرستان، امروز، ۱۵ تیر در همایش زکات لرستان که در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد، با تأکید بر لزوم توجه بیشتر دست‌اندرکاران امر زکات در لرستان، اظهار کرد: انسان در وهله اول باید بداند زکات بر چه محصولاتی واجب است تا بتواند به‌طور مسلط به تبیین جایگاه زکات بپردازد.

وی با تأکید بر لزوم محاسبه درست زکات و اینکه اقلامی که مشمول زکات می‌شوند معمولاً در لرستان گندم، جو و انگور هستند، گفت: علاوه بر این مابقی پرداخت‌های زکات سال گدشته، زکات مستحبی و فطریه است.

موسوی با اشاره به جمع‌آوری چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات در بخش کشاورزی، ادامه داد: در کل استان و در مجموع زکات‌های واجب، مستحب و فطریه ۴۸ میلیارد تومان زکات جمع‌آوری شده است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود ۴۶ میلیارد تومان زکات در لرستان جمع‌آوری شود، افزود: تاکنون ۲۶ میلیارد تومان زکات فطریه جمع‌آوری شده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی عمده زکات در غلات گندم و جو و کشمش است، اظهار کرد: پیش‌بینی این است که امسال بیشتر از چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات در بخش کشاورزی جمع‌آوری شود.

انتهای پیام
captcha