برگزاری کارگاه‌های آموزشی قرآنی در راستای رفع چالش‌های اجتماعی
کد خبر: 4069108
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹
فروغ پارسا بیان کرد:

برگزاری کارگاه‌های آموزشی قرآنی در راستای رفع چالش‌های اجتماعی

نایب رئیس انجمن ایرانی مطالعات قرآنی و فرهنگ اسلامی گفت: در هر کدام از کمیته‌های ما دغدغه‌هایی وجود دارد و برای مثال کمیته آموزش ما دنبال برگزاری کارگاه‌های آموزشی قرآنی است که به بررسی یک چالش اجتماعی می‌پردازد همچنین به دنبال انجام طرح‌های پژوهشی هستیم که به یک چالش اجتماعی خاص بپردازد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، مجمع عمومی سالانه انجمن ایرانی مطالعات قرآنی و فرهنگ اسلامی، امروز چهارشنبه 15 تیرماه در محل سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار شد.
مریم جزایری؛ دبیر اجرایی انجمن در ابتدای این مراسم گفت: باعث افتخار ماست که در سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور این مراسم را برگزار می‌کنیم. از آغاز رسمی و دارای مجوز انجمن ایرانی مطالعات قرآنی و فرهنگ اسلامی از سال ۱۳۹۴ این هشتمین مجمع عمومی سالانه است لذا در این جلسه در صورت به حد نصاب رسیدن اعضا، به انتخاب اعضای هیئت مدیره و بازرسی می‌پردازیم و این چهارمین انتخابات ما در این زمینه خواهد بود.
 
وی ادامه داد: خبرگزاری ایکنا ارتباطات و همکاری خوبی با ما دارد و امیدواریم این همکاری ادامه داشته باشد. طبق قانون اگر قرار باشد جلسه رسمیت پیدا کند باید نصف به علاوه یک اعضای انجمن در اینجا جلسه حضور داشته باشند وگرنه بعد از دو هفته و با حضور هر تعداد از حاضران مجدداً جلسه را برگزار خواهیم کرد. 

عملکرد سه سال اخیر انجمن

محسن قاسم‌پور، رئیس انجمن ایرانی مطالعات قرآنی و فرهنگ اسلامی و عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در این نشست بیان کرد: باعث مسرت است که به بهانه برگزاری مجمع، یکبار دیگر میزبان اعضا هستیم. این جلسه برای برگزاری انتخابات هیئت مدیرت و بازرسی انجمن است و شایسته است خلاصه‌ای از آنچه در این مدت سه سال به نمایندگی از هیئت مدیرت انجمن ارائه دهم. این انجمن دوره سوم را به لطف خداوند با موفقیت به انجام رساند و در این دوره شاهد نشست‌های علمی مختلفی در انجمن و همچنین بزرگداشت مفاخر علوم قرآنی کشور بودیم. همچنین همایش‌های متعدد برگزار کردیم که برکات زیادی را در پی داشت و از جمله مجموعه مقالات این همایش‌ها منتشر شد. این انجمن دارای دو مجله علمی پژوهشی است و امیدواریم فعالیت‌های این نشریات با تمام توان ادامه داشته باشد.
 
وی گفت: در این ایام کارگاه‌های بسیار ارزشمندی را نیز برگزار کردیم و چند کتاب نیز در آستانه چاپ داریم که با نظارت سرکار خانم فروغ پارسا انجام می‌شود. همچنین شاهد کمیته‌های فعالی بودیم که از جمله آنها کمیته مطالعات زنان است. کارها همچنان ادامه دارد و امیدواریم همانگونه که شایسته این انجمن است در دوره جدید نیز این فعالیت‌ها را ادامه دهیم.

پرداختن به چالش‌های اجتماعی در انجمن

فروغ پارسا، نایب رئیس انجمن در این جلسه اظهار کرد: باعث خرسندی است که به بهانه برگزاری مجمع عمومی در خدمت اعضای این انجمن هستیم. این انجمن از سال ۱۳۹۴ به حول قوه الهی تاسیس شد و امروز چهارمین دوره انتخابات هیئت مدیره را برگزار می‌کنیم. بنده احساس خوشحالی و رضایت از عملکرد انجمن دارم چون به یک دهه فعالیت نزدیک می‌شویم و امیدواریم فعالیت ما به یک سده برسد.
 
وی ادامه داد: ما در این انجمن کمیته‌های آموزش، پژوهش، انتشارات، ارتباطات و همایش‌ها کمیته زنان و کمیته بین‌الملل را داریم. به طور خلاصه باید گفت این انجمن در چارت سازمانی وزارت علوم به مثابه یک دانشگاه عمل می‌کند و همانند دانشگاه فعالیت‌های داخلی و بین‌المللی انجام می‌دهد و اداره انجمن هم همانند اداره یک دانشگاه کوچک و کارهای اجرایی آن شبیه به کارهای دانشگاه است و به همین دلیل انجمن‌های علمی همانند دانشگاه‌ها می‌توانند نشریه داشته باشند و دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی برگزار کنند‌ و این امتیازی است که وزارت علوم به انجمن‌های علمی داده است.
 
پارسا یادآور شد: کار در انجمن، نوعی فعالیت اجتماعی هم هست و هرکدام از ما یک دغدغه اجتماعی داشته‌ایم که به فعالیت در این انجمن ایرانی مطالعات قرآنی و فرهنگ اسلامی روی آورده‌ایم. در هر کدام از کمیته‌های ما نیز این دغدغه‌ها وجود دارد و برای مثال کمیته آموزش ما دنبال برگزاری کارگاه‌های آموزشی قرآنی است که به بررسی یک چالش اجتماعی می‌پردازد همچنین به دنبال انجام طرح‌های پژوهشی هستیم که به یک چالش اجتماعی خاص بپردازد.
 
انتهای پیام
captcha