ادامه مسابقات قرآن شهرستان‌های استان تهران
کد خبر: 4069946
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸

ادامه مسابقات قرآن شهرستان‌های استان تهران

مرحله شهرستانی مسابقات قرآن در استان تهران از صبح امروز در شهرهای مختلف این استان ادامه یافته و تا پایان هفته جاری در بخش بانوان به پایان خواهد رسید.

ادامه مسابقات قرآن شهرستان‌های استان تهران

به گزارش ایکنا، مرحله شهرستانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از نیمه‌های تیرماه در استان‌های مختلف کشور آغاز شده و تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت.

این مسابقات در استان تهران نیز از 11 تیرماه آغاز شده و در نوبت اول رقابت‌های برخی شهرستان‌ها تا تاریخ 15 همین ماه ادامه داشت. در ادامه و پس از چهار روز که هیچ مسابقه‌ای برگزار نشد، از امروز 20 تیرماه به مدت چهار روز شاهد برگزاری این رقابت‌ها در شهرهای دیگر استان تهران خواهیم بود.

بر همین اساس از صبح امروز 20 تیرماه و در بخش آقایان مسابقات مناطق شمیران و شمال‌غرب تهران در آستان مقدس امامزاده صالح(ع) برگزار می‌شود و روز 21 تیرماه نیز مسابقات مربوط به منطقه شمال‌شرق تهران، پردیس، دماوند و لواسان در آستان مقدس امامزادگان پنج تن(ع) برگزار خواهد شد. مسابقات بخش آقایان در این روز پایان خواهد یافت.

همچنین در بخش بانوان نیز روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۲۰ و ۲۱ تیرماه مسابقات مربوط به مناطق شمال‌شرق تهران، پردیس، دماوند و لواسان به میزبانی آستان مقدس امامزادگان پنج تن(ع) برگزار می‌شود.

روزهای ۲۲ و ۲۳ تیرماه نیز مسابقات مربوط به مناطق شمیران و شمال‌غرب تهران به میزبانی آستان مقدس امامزاده صالح(ع) برگزار می‌شود تا به این ترتیب مرحله شهرستانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان تهران در هر دو بخش بانوان و آقایان به پایان برسد.

مرحله شهرستانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم همچون چند دوره اخیر به صورت تجمیعی برگزار می‌شود. در این روش به منظور کاهش هزینه‌ها و نیز برپایی مسابقات با حضور تعداد بیشتری از متسابقان، شرکت‌کنندگان چند شهرستان در یکی از شهرستان‌ها که امکانات بیشتری دارد حضور یافته و رقابت خود را برگزار می‌کنند.

بر همین اساس مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن در استان تهران نیز در شش منطقه برپا خواهد شد. این مناطق شامل «غرب، جنوب غرب و ناحیه سه»، «شهریار، شهرقدس و ملارد»، «اسلامشهر، رباط‌کریم و بهارستان»، «شهرری، ورامین، پاکدشت و جنوب‌شرق»، «شمیران و شمال‌غرب» و «شمال‌شرق، پردیس، دماوند و لواسان» خواهد بود.

نفرات برگزیده مرحله شهرستانی به مرحله استانی این رویداد راه می‌یابند.

انتهای پیام
captcha