برگزاری 120 محفل در کشور از سوی کارگروه قرآن ستاد اربعین
کد خبر: 4070582
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶

برگزاری 120 محفل در کشور از سوی کارگروه قرآن ستاد اربعین

مسئول کارگروه قرآنی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین گفت: تا دهم محرم‌الحرام طی توافق و هماهنگی با سازمان تبلیغات اسلامی و کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد، پیش‌بینی می‌شود، حدود 120 محفل در هر استان برگزار شود.

سیدمحمد موجانی، مسئول کارگروه قرآنی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: فعالیت‌های قرآنی این ستاد با اجرای نخستین محفل قرآنی در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) همراه با رونمایی از مجموعه صوتی مدیحه «دلدادگی ۲» شامل قطعات نغماتی و تواشیح با موضوع اربعین حسینی به سه زبان فارسی، عربی و آذری آغاز شد.

وی افزود: این محفل با تلاوت قاریان بین‌المللی و ملی کشورمان چون حامد علیزاده، خلیل‌الله نجات‌بخشی و سجاد شریعتی همراه بود. سپس موسوی از حفاظ شهر مشهد به ارائه محفوظات پرداخت و در پایان نیز گروه مدیحه‌سرایی و تواشیح ولیعصر(عج) مشهد، قطعاتی را همخوانی کردند.

موجانی به توافق با سازمان تبلیغات اسلامی و کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد اشاره کرد و گفت: مقرر شد تا دهم محرم‌الحرام، محافل قرآنی در مساجد با مدیریت کانون فرهنگی ـ هنری مساجد و در جلسات خانگی قرآن با حمایت سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان دارالقرآن‌ الکریم برگزار شود.

وی ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که 60 محفل (هر استان دو محفل و با بهره‌گیری از قاریان استانی) با مدیریت سازمان دارالقرآ‌ن‌ الکریم و 60 محفل (هر استان دو محفل) با مدیریت کانون‌های مساجد برپا شود. همچنین مقرر شده از 10 محرم و عاشورای حسینی تا روز اربعین، روزانه دو محفل، با حمایت هر کدام از دو نهادها در هر استان(80 محفل) در مجموع 160 محفل برپا شود.

برگزاری نخستین محفل قرآن در روز هشتم ذی‌الحجه

یادآور می‌شود، مجموعه صوتی «دلدادگی2» اثری از گروه‌های مدیحه‌سرایی الغدیر، الوارثین، انوارالهدی، طارق، محراب و معراج و خوانندگان آیینی چون ابوالفضل چمنی و سیدمحمد مجانی بود که از سوی کارگروه قرآنی ستاد اربعین تهیه و تولید شده است و در آینده نزدیک در بستر فضای مجازی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

همچنین بخشی از آثار این مجموعه صوتی توسط مرحوم حسن صفری، میکس و ‌مستر شده است که از ایشان به یادگار مانده است.

انتهای پیام
captcha