راه برون‌رفت از وضعیت بازار کتاب رویکرد کششی است
کد خبر: 4070670
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
سخنرانی‌های دومین کنفرانس پژوهش‌های نشر/ ۱۰

راه برون‌رفت از وضعیت بازار کتاب رویکرد کششی است

«بازاریابی محتوایی در صنعت نشر ایران: از ابعاد شناختی تا اثربخشی» عنوان سخنرانی زهرا ناصری تهران سخنران سوم از پنل دوم در دومین کنفرانس پژوهش‌های نشر بود.

راه برون‌رفت از وضعیت بازار کتاب رویکرد کششی استدومین کنفرانس پژوهش‌های نشر چهارشنبه ۲۲ تیر، به همت انتشارات جهاددانشگاهی در سالن ایرج افشار کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران افتتاح شد. در این کنفرانس در مجموع 17 سخنرانی ارائه می‌شود که خبرگزاری ایکنا گزارش مشروح آنها را به ترتیب ارائه کرده است.

پنل دوم دومین کنفرانس پژوهش‌های نشر با عنوان «سیاستگذاری نشر و کتب درسی» در سالن دکتر ایرج افشار کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد.

«بازاریابی محتوایی در صنعت نشر ایران: از ابعاد شناختی تا اثربخشی» عنوان سخنرانی زهرا ناصری، دکترای مدیریت اطلاعات دانشگاه تهران سخنران سوم از پنل دوم در دومین کنفرانس پژوهش‌های نشر بود.

ناصری در ارائه مقاله خود گفت: طبق نظر متخصصان تنها راهکار برای برون‌رفت از این وضعیت، بازار کتاب و جذب مخاطب بیشتر و بازاریابی است. در این زمینه باید از رویکرد «رانشی» به «کششی» تغییر پارادایم بدهیم.

این پژوهشگر ادامه داد: ما در عصر رسانه‌های اجتماعی، عصر مخاطبان نسل زرد و در عصر محتوا هستیم. بازاریابی‌ای که بر این اصول استوار باشد «بازاریابی محتوایی» است. هدف این راهبرد در برقراری ارتباط با مشتری است و از رسانه‌های خصوصی تحت مالکیت خود استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه در این پژوهش هدفمان را جذب مخاطب بیشتر تعیین کردیم و برای شش ماه این استراتژی را آزمایش کردیم، ادامه داد: بر اساس مدل بازاریابی محتوایی که روی اینستاگرام و تلگرام یک ناشر استفاده کردیم، نتایج مثبتی به دست آوردیم که حاکی از افزایش فروش ناشر نیز بود.

این پژوهشگر در پایان بیان کرد: شخص باید سه مرحله را طی کند که اول آگاهی از محصول، دوم ارزیابی محصول و سوم اقدام به خرید است. این یکی از استراتژی‌های به روز بازاریابی است که می‌تواند به رونق صنعت نشر کمک کند.

انتهای پیام
captcha