زندگینامه امام علی(ع) در کتابخانه اسلامی اسپانیا جای گرفت
کد خبر: 4072204
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷
در قالب سلسله كتب؛

زندگینامه امام علی(ع) در کتابخانه اسلامی اسپانیا جای گرفت

مجموعه کتب زندگی و کلام امام علی(ع) به زبان اسپانیایی به همت رایزنی فرهنگی ایران در اسپانیا در کتابخانه اسلامی این کشور جای گرفت.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ محمدمهدی احمدی، رایزن فرهنگی ایران در اسپانیا با حضور در محل کتابخانه اسلامی اسپانیا با مسئولان این کتابخانه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، شماری از کتاب‌های مرتبط با موضوع زندگی و سخنان حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) به زبان اسپانیایی به کتابخانه اسلامی اسپانیا اهدا شد.

احمدی به تشریح اهمیت عید غدیر در نزد شیعیان پرداخت و بیان کرد: این روز، روز بسیار مهمی برای مسلمانان به ویژه شیعیان است. در این روز، امام علی(ع) از سوی پیامبر اسلام به عنوان جانشین به مسلمانان معرفی شد.

رایزن فرهنگی کشورمان در اسپانیا در ادامه سخنانش،‌ مجموعه کتبی درباره زندگی و سخنان حضرت امیر المؤمنین(ع) را که به زبان اسپانیایی ترجمه شده است به مناسبت فرارسیدن عید غدیر به خانم لوئیسا مورا ویارخو، رئیس کتابخانه اسلامی اسپانیا اهدا کرد.

وی تصریح کرد: این کتاب‌ها تنها بخشی از آثاری است که درباره شخصیت و کلام علی(ع) نوشته شده و از آنجایی که به اسپانیایی ترجمه شده، امروز آن را به آرشیو کتابخانه اسلامی اسپانیا اهدا می‌کنیم تا محققان در مطالعات خود از آن استفاده کنند و منابع شیعی بیشتری در دسترس افراد باشد.

خانم مورا ویارخو نیز ضمن تشکر از رایزنی فرهنگی ایران در اسپانیا، گفت: این کتاب‌ها برای ما اهمیت زیادی دارد چرا که نمی‌توان آنها را به راحتی تهیه کرد و چنین منابع با ارزشی در هیچ کتابفروشی در کشور اسپانیا یافت نمی‌شود.

وی افزود: درست است که ما آثار زیادی را برای افزودن به منابع کتابخانه خریداری می‌کنیم؛ اما بخش عمده‌ای از مخزن کتابخانه را کتاب‌های اهدایی افراد مختلف تشکیل می‌دهد و امروز این کتاب‌های مربوط به تاریخ تشیع و سخنان علی(ع) نیز به مجموعه‌ای که داریم افزوده می‌شود.

انتهای پیام
captcha