چهار شهرستان چهارمحال‌وبختیاری قرمز شدند
کد خبر: 4072764
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱

چهار شهرستان چهارمحال‌وبختیاری قرمز شدند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در حال حاضر شهرستان‌های شهرکرد، فارسان، اردل و کیار به لحاظ شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند، شهرستان بروجن نیز در وضعیت نارنجی و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت زرد قرار دارند.

ارسلان خالدی فر، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، ارسلان خالدی‌فر، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اول مردادماه در ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰۱ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند، اظهار کرد: از  این تعداد پنج بیمار در بخش‌ مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

خالدی‌فر افزود: در حال حاضر شهرستان‌های شهرکرد، فارسان، اردل و کیار به لحاظ شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند، شهرستان بروجن نیز در وضعیت نارنجی و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت زرد قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت شیوع کرونا از چند هفته گذشته قابل پیش‌بینی بود، بیان کرد: ۳۰۰ مرکز بهداشتی و درمانی واکسیناسیون کرونا انجام می‌دهند، همچنین در ۱۸ مرکز منتخب نمونه‌گیری برای شناسایی بیماران مبتلا به کرونا در استان فعال است.

خالدی‌فر با اشاره به اینکه ۸۳۰۰ نفر در چهارمحال و بختیاری دز چهارم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، توضیح داد: میزان ابتلا و مرگ و میر کرونا در افراد بالای ۵۰ سالی که واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند، ۲۹ برابر بالاتر است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: ۵۲ درصد مبتلایان به بیماری کرونا، مبتلا به سویه BA۴ هستند، باید جلوی عادی‌انگاری در سطح ادارات، اصناف و دیگر اماکن گرفته شود، همچنین استفاده از ماسک مورد تأکید جدی قرار بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه باید مدت زمان برگزاری جلسات اداری محدود شود، بیان کرد: باید برخی محدودیت‌ها برای ارائه خدمات به مسافرانی که واکسن تزریق نکرده‌اند، در نظر گرفته شود.

خالدی‌فر با اشاره به بدهی ۲۰۰ میلیارد تومانی سازمان تامین اجتماعی به بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و پزشکان چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: مطالبات کادر بهداشت و درمان پرداخت نشده است و این عدم پرداخت موجب ایجاد نارضایتی شده و امکان دارد که خدمات‌رسانی در پیک کرونا با مشکل مواجه کند.

باید از شکل‌گیری تجمعات جلوگیری کنیم

محمدرضا خسروی، سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه بالا رفتن آمار ابتلا به کرونا در کشورهای همسایه در افزایش ابتلا در کشور نیز مؤثر است، اظهار کرد: افزایش ابتلا به کرونا موجب افزایش هزینه‌ها در کشور در حوزه‌های مختلف خواهد شد.

وی بیان کرد: باتوجه به شرایط اقتصادی امکان اعلام محدودیت برای اصناف وجود ندارد، اما برای پیشگیری و کنترل میزان و زمان بستری‌ها باید از شکل‌گیری تجمعات جلوگیری کنیم، باید تمامی تجمعات تعطیل شود.

خسروی با تأکید بر اینکه مراکز درمانی چهارمحال و بختیاری باید آمادگی ۱۰۰ درصد داشته باشند، بیان کرد: برای ایجاد مراکز سرپایی و ارائه خدمات به بیماران کرونایی نیازمند فضا هستیم، در بحث دارو و تجهیزات در مضیغه قرار داریم و باید بودجه لازم برای خرید دارو و تجهیزات در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار بگیرد.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه پزشکان در خط مقدم مقابله با بیماری کرونا قرار دارند، گفت: مطالبات کادر بهداشت و درمان پرداخت نشده است و این مسئله موجب ایجاد نارضایتی می‌شود.

انتهای پیام
captcha