مهم‌ترین راهکارهای حفاظتی در برابر موج هفتم کرونا
کد خبر: 4073846
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲

مهم‌ترین راهکارهای حفاظتی در برابر موج هفتم کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مشارکت مردم در واکسیناسیون به ویژه دریافت دُز یادآور و استفاده از ماسک را از مهم‌ترین راهکارهای حفاظتی در برابر موج هفتم کرونا دانست.

سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز امروز، 5 مردادماه در پانصد و هجدهمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، مهم‌ترین اقدام در موج هفتم کرونا را استفاده از ماسک و مشارکت مردم در واکسیناسیون، به ویژه دریافت دُز یادآور واکسن عنوان کرد.

وی، یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان حوزه سلامت را ابتلای خانوادگی و افزایش آمار افراد مبتلا به کرونا دانست و تاکید کرد: در شرایط کنونی و با ورود موج هفتم کرونا به کشور، هرگونه بی‌توجهی نسبت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک در مکان‌های سرپوشیده، ادارات و مکان‌های تجمع مانند مراکز خرید، به منزله تهدیدی جدی برای سلامت خود و دیگران است.

حسینی با تأکید بر ضرورت تزریق واکسن دُز یادآور برای مقابله با موج جدید کرونا افزود: تأمین واکسن‌های موردنیاز مردم در مراکز واکسیناسیون در سطح استان پیش‌بینی شده و مردم شیراز نیز می‌توانند برای آگاهی از نشانی و ساعات کار این مراکز به نشانی الکترونیکی https://covidvaccine.sums.ac.ir/ مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین ضمن بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، وضعیت سلامت افراد بستری و بهبودیافته، همچنین روند خدمت‌رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی، به بررسی آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس پرداخت.

دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست، ضمن اعلام گزارشی از آمار روزانه واکسیناسیون در استان، آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان‌های فارس، شیوه خدمت‌رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان‌های شیراز و شهرستان‌های استان، به بیان توضیحاتی درباره اقدامات حوزه خود در راستای پیگیری مصوبه‎های پیشین این ستاد و اقدامات انجام شده در این راستا پرداختند.

انتهای پیام
captcha