اجرای طرح تلاوت قرآن «شباب‌الرضا(ع)» در قزوین
کد خبر: 4074669
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳

اجرای طرح تلاوت قرآن «شباب‌الرضا(ع)» در قزوین

دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت قرآن کریم معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از پیوستن قزوین به طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب الرضا(ع) خبر داد.

طرح ملی تلاوت قرآن کریم «شباب‌الرضا(ع)»به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی طرح ملی تلاوت قرآن کشور، حسین مقدم‌کیا، دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت قرآن کریم معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین پیوستن قزوین به طرح شباب‌الرضا(ع) افزود: قزوین یکی از موفق‌ترین استان‌ها در جذب و تربیت نوجوانان و جوانان در طرح ملی تلاوت قرآن است.

وی ادامه داد: قزوین در دوره‌های گذشته توانسته قاریان نخبه‌ای را شناسایی و در سطح ملی به جامعه هدف معرفی کند و قزوین قطب قرآنی کشور محسوب می‌شود و در دوره‌های گذشته حضور نوجوانان در مراحل مختلف طرح ملی تلاوت چشمگیر بوده است.

دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم با تأکید بر اینکه طرح شباب‌الرضا(ع) به دنبال کشف و شناسایی استعدادهای نهفته قرآنی بین نوجوانان و جوانان است، افزود: در یازدهمین دوره علاوه بر پسران ۱۰ تا ۱۵ سال،  دختران ۸ تا ۱۵ سال در همه مناطق شهری و روستایی کشور هم می‌توانند، شرکت کنند.

مقدم‌کیا تصریح کرد: در یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم نوجوانان پسر و دختر علافه‌مند ساکن در مناطق شهری و روستایی با محدودیت تعداد ثبت‌نام شده روبه‌رو نیستند. این دوره به دو صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام می‌توانند به پایگاه اینترنتی طرح به نشانی melitelavat.ir مراجعه کنند.

 یادآور می‌شود، طی این طرح آموزش‌ها به صورت تقلید از قاریان برجسته انجام می‌گیرد،  پس از ثبت‌نام، تا پایان شهریورماه، 12 جلسه آموزشی شامل جلسات وبیناری، جلسه برای خانواده‌ها، جلسات توجیهی و جلسات با حضور استاد، برگزار می‌شود و قرآن‌آموز پس از شرکت در این کلاس‌ها و اتمام دوره، در آزمون‌های پایان دوره جهت سنجش برای حضور در دوره مقدماتی، شرکت می‌کند.

انتهای پیام
captcha