زیارت حجرالاسود در موسم عمره آزاد شد + عکس
کد خبر: 4075499
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۷

زیارت حجرالاسود در موسم عمره آزاد شد + عکس

همزمان با آغاز موسم عمره موانع اطراف کعبه معظمه که از دو سال پیش در راستای اقدامات پیشگیری از کرونا قرار داده شده بود، به منظور تسهیل در انجام مناسک زائران طی مراسمی برداشته و زیارت حجرالاسود و اقامه نماز در حجر اسماعیل آزاد شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روزنامه سعودی الریاض، عبدالرحمن السدیس، رئیس کل امور مسجد الحرام و مسجد النبی از صدور موافقت دیوان پادشاهی با برچیده شدن موانع اطراف خانه خدا همزمان با آغاز موسم عمره خبر داد.

ریاست امور حرمین شریفین افزود: براساس برنامه جدید، اقامه نماز در حجر اسماعیل و زیارت  و لمس حجر الاسود برای نمازگزاران و عمره‌گزاران امکان‌پذیر می‌شود.

وی این تصمیم را بیانگر اهتمام مسئولین به زائران مسجد الحرام و تسهیل در انجام مناسک و عبادات در فضای معنوی مطمئن و امن خواند و گفت: همزمان با موسم حج شاهد حضور گسترده زائران در حرم شریف مکی خواهیم بود.

السدیس تأکید کرد: ریاست امور حرمین شریفین با تمام حوزههای فعال در مسجد الحرام برای استقبال از عمره‌گزاران و فراهم کردن همه خدمات به آنها همکاری میکند.

ریاست حرمین شریفین در یکم ژوئیه 2020 برای نخستین بار موانعی را در اطراف کعبه معظمه به منظور عمل به شیوه‌نامه‌های مرکز ملی پیشگیری از ویروس کرونا قرار داد تا حجاج و عمره‌گزاران از لمس خانه خدا یا حجر الاسود و بوسیدن آن خودداری کنند.

انتهای پیام
captcha