بررسی نقش نهضت حسینی در هویت امت واحده در «عصر نادر»
کد خبر: 4077072
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲

بررسی نقش نهضت حسینی در هویت امت واحده در «عصر نادر»

برنامه «عصر نادر» با موضوع نقش نهضت حسینی در هویت امت واحده اسلام در کشورهای مسلمان، جمعه‌ها، روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می‌رود.

برنامه عصر نادربه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، برنامه «عصر نادر» با موضوع نقش نهضت حسینی در هویت امت واحده اسلام در کشورهای مسلمان، جمعه‌ها از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود. این برنامه به ضرورت‌های هویت امت واحده اسلام در جهان پرداخته و نگاه فراملیتی و فرامذهبی نسبت به مسائل جهان اسلام دارد.

در راستای منویات رهبر معظم انقلاب نسبت به طرح گفتمان تمدن نوین اسلامی از سوی متفکران جهان اسلام، ضرورت ایجاب می‌کرد رسانه ملی به ویژه شبکه قرآن و معارف سیما در این عرصه وارد شود تا دیدگاه‌ها و چالش‌های دینی و معارفی جهان اسلام به ویژه تشیع را بررسی و آثار متعالی تمدن اسلامی و انقلاب اسلامی را به مخاطبان جهانی و داخلی عرضه کند.

این برنامه در ایام ذی‌الحجه به صورت متوالی به روی آنتن شبکه قرآن رفت و با موضوع حج و هویت امت واحده از ابعاد سیاسی، اجتماعی دینی و اخلاقی با حضور اندیشمندان و فعالان عرصه بین‌الملل به گفت‌و‌‌گو پرداختند و افرادی همچون آیت‌الله قائم مقامی و آقایان غلامرضا منتظمی، یتمیر چلا از آلبانی، محمد مصطفی از نیجریه، سالم الراجحی از تانزانیا، سام ترابی و بانوان زینا مهنا از لبنان، سهیل اسد از آرژانتین و استاد هنرمند حمید قدیریان به عنوان مهمانان برنامه حضور یافتند.

 اجرای این برنامه به عهده حسن شمشادی است که سال‌ها به عنوان خبرنگار صدا و سیما در روزهای سخت جنگ داعش در سوریه و لبنان حضور فعال داشته است.

برنامه عصر نادر هر جمعه، ساعت ۲۱ به مدت ۷۰ دقیقه، در ایام محرم با موضوع نقش نهضت عاشورا در هویت امت واحده اسلام پخش می‌شود.

این برنامه در هفته اول ماه محرم با موضوع کشور لبنان و جبهه مقاومت اسلامی و وضعیت شیعیان آن کشور و همچنین در هفته دوم ماه محرم نیز به کشور افغانستان و مسائل مردم مظلوم و ستم دیده و وضعیت شیعیان و آداب و رسوم عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) در این کشور با حضور میهمانان شیعه و سنی بررسی شد، همچنین در هفته‌های آینده نیز در هر برنامه به کشورهای مختلف اسلامی و مسائل گوناگون آن کشورها خواهد پرداخت.

 برنامه عصر نادر به تهیه‌کنندگی فرزاد صابر از گروه اطلاع‌رسانی قرآنی شبکه قرآن و معارف سیما تولید و پخش می‌شود.

انتهای پیام
captcha