آیینگی روزهای زندگی یک همسر شهید در «روزهای بی‌آینه»
کد خبر: 4077197
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹
به مناسبت سالگرد شهادت حسین لشکری

آیینگی روزهای زندگی یک همسر شهید در «روزهای بی‌آینه»

«روزهای بی‌آینه» خاطرات منیژه لشکری همسر آزاده خلبان شهید «حسین لشکری» به قلم گلستان جعفریان است؛ این کتاب توسط انتشارات «سوره مهر» منتشر شده است.

کتاب «روزهای بی آینه»

به گزارش ایکنا از قزوین، کتاب «روزهای بی‌آینه» خاطرات منیژه لشکری همسر آزاده خلبان شهید «حسین لشکری» است که توسط انتشارات «سوره مهر» در ۱۳۵ صفحه منتشر شده است.

این کتاب گفت‌وگوی «گلستان جعفریان» با همسر شهید حسین لشکری است که یکی از اسطوره‌های بزرگ ایران اسلامی در جنگ به‌شمار می‌رود. بسیاری از مردم شهید لشکری را با ۱۸ سال مقاومت در اسارت می‌شناسند و از زندگی شخصی این شهید بی‌خبر هستند.

«روزهای بی‌آینه» درباره زندگی شخصی لشکری از نگاه همسرش است، این کتاب لحن صادقانه‌ای دارد و تصویر ذهنی ما از قهرمانان ملی کشورمان که به واسطه کتاب‌های صورتی عموماً تصویری رؤیایی، فانتزی و آغشته به‌ نوعی رُمنس است را به هم می‌زند و به ما آیینه‌وار  تصویری واقعی از زندگی یک قهرمان نشان می‌دهد.

منیژه لشکری چهارده سال در بی‌خبری و انتظار مطلق سپری می‌کند. پس از اعلام اسارت همسر، سه سال دیگر طول می‌کشد تا دیدار میسر شود. شاید سخت‌ترین روزهایی که آن‌ها در زندگی‌شان تجربه می‌کنند روزهایی است که حسین باشکوه به ایران برمی‌گردد. اما آن‌ها متوجه می‌شوند که در دنیای متفاوت ذهنی زندگی می‌کنند. آن‌ها حالا باید دوباره برای درک متقابل یکدیگر سخت تلاش کنند. زندگی منیژه لشکری یک زندگی چند پاره است و اگر در هر کدام از این مقاطع کتاب نوشته می‌شد در هر برهه کتاب متفاوتی می‌شد.

این کتاب به ما کمک می‌کند درک درستی از زندگی همسران شهدا پیدا کنیم. روزهای بی‌آینه تلاش کرده همه حقیقت را بگوید و از روایت گزینشی، رمانتیک و رویاپردازانه دوری کند. منیژه لشکری نمی‌تواند با جنگ کنار بیاید. جنگ جلوی زندگی آرام و عاشقانه او را گرفته است. حسین را با بی‌رحمی از او گرفته؛ اما او تلاش می‌کند خودش را دوباره پیدا کند و به زندگی معنایی جدید بدهد.

انتهای پیام
captcha