شهادت «عماد شلح» مؤذن فلسطینی در جنگ اخیر غزه
کد خبر: 4077207
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲

شهادت «عماد شلح» مؤذن فلسطینی در جنگ اخیر غزه

«عماد شلح»، مؤذن 51 ساله فلسطینی بود که در جنگ اخیر غزه هنگام رفتن به مسجد برای گفتن اذان پس از اصابت موشک‌های اسرائیلی به شهادت رسید.

به گزارش ایکنا به نقل از صدی البلد، عماد شلح روز پنجم آگوست(14 مرداد) در نخستین روز جنگ اخیر غزه هنگام نماز عصر، قصد رفتن به مسجد «ابوسمره» در نزدیکی منزلش برای گفتن اذان عصر را داشت که بر اثر اصابت موشک‌های اسرائیلی به شهادت رسید.

وی هنگام شهادت 51 سال داشت و در حین رفتن به مسجد ابوسمره در منطقه «شجاعیه» شرق شهر غزه، همراه برادرش بود.

«عبدالرحمن شلح»، پسر 21 ساله او ضمن ابراز اندوه فراوان از شهادت پدرش گفت: این حادثه، شوک آسانی نبود، پدر و عمویم در حین رفتن به مسجد ابوسمره برای نماز، مورد هدف موشک‌های اسرائیلی قرار گرفتند و این مسجد تنها 100 متر با خانه ما فاصله دارد.

وی افزود: من صدای گلوله را در داخل خانه شنیدم و به سرعت دویدم به سمت مسجد و پدرم در نزدیکی درب مسجد به خون غلتیده بود و عمویم ترکش خورده بود، پدرم را در آغوش گرفتم و او به فیض شهادت نائل شد.

عبدالرحمن درباره پدرش می‌گوید: او بیشتر وقتش را با قرائت قرآن و گفتن اذان در مسجد می‌گذراند و خدمت زیادی برای مسجد انجام داد و در راه تکریم حافظان قرآن تلاش کرد.

بنا بر این گزارش، شهید عماد شلح معروف به «ابوفارس» میان همسایگانش محبوب بود و بقّالی کوچکی داشت که بیش از 20 سال در این مکان کار می‌کرد و با دادن هدیه به کودکان به آن‌ها مأنوس بود.

گفتنی است، تجاوز اخیر اسرائیل به نوار غزه، سه روز ادامه داشت و به شهادت 45 شهروند فلسطینی از جمله 15 کودک و چهار زن و مجروح‌شدن 360 نفر انجامید و طی آن ده‌ها باب خانه فلسطینی تخریب شد.

بنا به اعلام دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه، این جنگ حدوداً به 1500 واحد مسکونی خسارت وارد کرد که از این تعداد 18 واحد مسکونی کاملاً تخریب و 71 واحد نیز غیر قابل سکونت شد.

انتهای پیام
captcha