اهمیت عملکرد اصحاب رسانه در حوزه جهاد تبیین
کد خبر: 4077358
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰
فرمانده نهاجا مطرح کرد:

اهمیت عملکرد اصحاب رسانه در حوزه جهاد تبیین

فرمانده نهاجا با بیان اینکه فعالیت خبرنگاران به ویژه در جهاد تبیین مهم و حیاتی است، گفت: امیدوارم رسانه‌ها روز به روز بهتر و قوی‌تر عمل کنند و با اقدامات به هنگام خود مقابل ناهنجاری‌های اجتماعی بایستند.

تجلیل از خبرنگاران نهاجابه گزارش ایکنا، مراسم تجلیل از خبرنگاران، ۱۹ مردادماه با حضور امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد قاضی، رئیس اداره عقیدتی _ سیاسی نهاجا و حجت‌الاسلام والمسلمین رسول بنیادی، معاون فرهنگی و روابط عمومی عقیدتی ـ سیاسی نهاجا و تعدادی از اصحاب رسانه برگزار شد.

امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ضمن تسلیت ایام و روز شهادت امام سجاد(ع)، با بیان اینکه سردار سلیمانی، مرد بزرگی در نظام جمهوری اسلامی بودند، گفت: ایشان سالار شهیدان مقاومت بودند که پس از شهید شدن، مردم به تازگی ایشان را شناختند.

وی با تأکید بر اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، ستون اقتدار نظام بودند که یاران و همراهانش اینک راه ایشان را ادامه می‌دهند، ادامه داد: تا زمانی که در راه امام حسین(ع) باشیم، قطعا شکست نمی‌خوریم و تا زمانی که با امام حسین(ع) باشیم، تمام دنیا هم نمی‌توانند کوچکترین صدمه و ضربه‌ای به نظام و کشور بزنند.

امیرواحدی با اشاره به اینکه اقدام به موقع خبرنگاران همیشه و در بزنگاه‌های مختلف چه در هنگام انقلاب، ۱۹ بهمن و هم‌پیمانی همافران با بنیانگذار کبیر انقلاب، و چه در دوران جنگ تحمیلی و... همواره زبانزد بوده است، افزود: در زمان امام حسین(ع) توابین به موقع اقدام نکردند و امام را تنها گذاشتند، اما خبرنگاران همواره اثبات کردند، در لحظه در میدان هستند.

اهمیت عملکرد اصحاب رسانه در حوزه جهاد تبیین

وی با تأکید بر اینکه شما خبرنگاران در جنگ مسائل اقتصادی و سیاسی می‌توانید مقابل ابرقدرت‌های رسانه‌ای جهان بایستید، گفت: اهمیت رسانه و خبر در راستای پیشرفت اهداف نظام به ویژه جهاد تبیین باید حتما مدنظر باشد.

فرمانده نهاجا افزود: فعالیت خبرنگاران به ویژه در جهاد تبیین مهم و حیاتی است. شما با عملکرد به موقع خود (با توجه به خطرناک و ارزشمند بودن آن) می‌توانید انقلاب و اقدامات آن را زنده نگه می‌دارید و به نسل آینده انتقال می‌دهید؛ شما می‌توانید اقدامات نظام را نه تنها به جامعه بلکه به دنیا و مردم جهان به خوبی معرفی و مخابره کنید.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی، اضافه کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه در حال حاضر وارد کارزار جنگ هستند، جنگ رسانه‌ای، سخت‌تر از جنگ اقتصادی است و شما کمک‌کننده نظام و نیروهای مسلح هستید و خواهید بود.

اهمیت عملکرد اصحاب رسانه در حوزه جهاد تبیین

امیرواحدی در ادامه ضمن سپاس از تلاش‌های فرماندهان سابق و اسبق نهاجا به بومی‌سازی بسیاری از تجهیزات این نیرو از جمله هواپیمای بی‌سرنشین و باسرنشین، موشک نقطه‌زن و ... توسط صنعت‌گران داخلی اشاره کرد و گفت: اقتدار نیروی هوایی در جنگ‌های امروزی نوک پیکان است و شما خبرنگاران بهتر می‌توانید عملکرد نیروهای مسلح را به مردم بازگو کنید و مردم را آشنا کنید.

وی بیان کرد: امیدوارم رسانه‌ها روز به روز بهتر و قوی‌تر عمل کنند و با اقدامات به هنگام خود مقابل ناهنجاری‌های اجتماعی بایستند. دشمن روبروی شما دارای قدرت است اما ایمان شما می‌تواند آن‌ها را شکست دهد.

سپس حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد قاضی، رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی نیز گفت: امام سجاد(ع) راوی و خبرنگار کربلا بودند، اگر پیام‌رسانی امام زین العابدین(ع) نبود و خبررسانی به درستی انجام نمی‌شد، امروز از کربلا چیزی نمی‌دانستیم.

رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد: کار حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در عرصه رسانه و خبرنگاری بر هیچ فردی پوشیده نیست. اگر ایشان از وقایع و اتفاقات کربلا نمی‌گفتند، اینک این مصیبت به درستی به ما و نسل آینده منتقل نمی‌شد.

وی با اشاره به روایتی، افزود: مبغوض‌ترین مردم فردی است که پیوسته خود را پیرو امامی بداند اما از سیره و عمل ایشان تقلید نکند و سعی در پیاده‌سازی خط مشی ایشان نداشته باشد و تنها به شعار عمل کند.

اهمیت عملکرد اصحاب رسانه در حوزه جهاد تبیین

حجت‌الاسلام قاضی در ادامه به توجه ویژه به صحیفه سجادیه اشاره کرد و گفت: در کنار تدبر و اهتمام به قرآن و آموزه‌های آن و نهج‌البلاغه، لازم است تا این کتاب را که دربردارنده مطالبی در حوزه سبک زندگی است، مورد توجه قرار دهد و سیر در مفاهیم آن را در مطالعات روزانه خود بگنجاند چرا که این کتاب راهگشاست.

وی اضافه کرد: امیدوارم شما خبرنگاران و اصحاب رسانه با اتکاء و اتخاذ این منشور اخلاقی، همواره صادقانه و بهنگام به انتشار اخبار و رویدادها بپردازید.

یادآور می‌شود، حسن ختام این مراسم تجلیل از خبرنگاران با اهدای لوح تقدیر و عکس یادگاری بود.

انتهای پیام
captcha