احیای مسئله امامت؛ اولین حکمت قیام سیدالشهدا(ع)
کد خبر: 4077545
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
خطیب جمعه تهران بیان کرد:

احیای مسئله امامت؛ اولین حکمت قیام سیدالشهدا(ع)

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه اولین حکمت قیام سیدالشهدا(ع)، احیای مسئله امامت بود، گفت: جامعه زمان امام حسین(ع) به اندازه‌ای دچار انحطاط، فساد، بی‌اخلاقی و دوری از کانون تقوا شده بود که اقدام به شهادت امام حسین(ع) کردند. این نوع رذالت لازم بود تا ایشان، امامت بیان شده در آیات قرآن و ترسیم شده در غدیر را با خون بازنویسی و بازخوانی کنند.

حجت‌الاسلام صدیقیبه گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین کاظم صدیقی، امروز، 21 مردادماه در خطبه نخست نماز عبادی ـ سیاسی جمعه این هفته تهران که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن توصیه خود و دیگران به تقوا، گفت: یکی از برکات بی‌بدیل تقوا، مصون بودن از اشتباهات است؛ تقوا، تحفه الهی است و هر فردی که تقوا دارد، خداوند او را در مسیر درست راهنمایی کرده است و این فرد در شبهات در نمی‌ماند و فریب نمی‌خورد.

وی با توجه به اینکه در ایام عاشورا و عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) هستیم، ادامه داد: از خداوند می‌خواهم که دل سوخته و گریه کن ایشان باشیم و در خدمت حماسه آفرین‌های عاشورایی و کربلایی ثابت قدم باشیم.  

صدیقی بیان کرد: سیدالشهدا(ع) امام است و مهمترین اصل در قرآن کریم، مسئله امامت، رهبری و مدیریت جامعه دینی و الگو و مقتدا بودن برای جامعه است. ادیان الهی پیش از اسلام، در رأس آنها پیامبرانی چون ابراهیم(ع)، عیسی(ع) و موسی(ع) و ... بودند اما پس از رحلت آنها، دین گرفتار تحریف شد.

وی ادامه داد: قدرت طلب‌ها و دنیاپرستان برای توجیه کارهای خود، دین را تحریف کردند تا جایی که مطالب ضددین در کتب اینها راه پیدا کرد و به خرافات آمیخته شد و عملا خط گم شد اما اسلام که آخرین برنامه‌ نجات‌بخش بشر بود، حکمت الهی بر این تعلق گرفت که تضمینی برای صیانت قرآن کریم و دیانت اسلام، قرین این دین قرار دهد و آن دژ و چراغ روشن، امامت و ولایت بود لذا فرمود؛ «اَلْیوْمَ أَکمَلْتُ لَکمْ دینَکمْ».

خطیب جمعه تهران با اشاره به اینکه قانون خوب، قانون‌دان خوب می‌خواهد، اضافه کرد: چون جریان غدیر، فراموش شد و جریانی مسیر را منحرف کرد، کار به اینجا رسید. آیه مباهله درباره امام حسین(ع) است و براساس نص صریح این آیه، امام حسین(ع) در کودکی حجت خداست و جزو برترین مقربان پروردگار متعال است. ایشان حق محض و عینیت قرآن است. همچنین ایشان شأن عصمتش بالاتر از انبیاء سلف است و قیام و قعود، جنگ و صلح و تبسم و اخم امام حسین(ع)، همه مرآة خداست.

وی گفت: در سوره هل اتی (که در شأن آل کسا که امام حسین(ع) مصداق آن است) فضایلی از سیدالشهدا(ع) برای جامعه بازگو شده است. آیه مودت درباره محبت به امام حسین(ع) است و این محبت باید به ظهور رسیده باشد؛ یعنی علاوه بر اینکه باید در دل دوست بدارند و هم به زبان بیاورند و هم در عمل دوست دوستداران حسین(ع) و دشمن، دشمنان ایشان باشند.

صدیقی اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) فضائل عرشی اباعبدالله الحسین(ع) را برای مردم و جامعه بیان کردند اما به دلیل جدا شدن از غدیر، ایشان را مسلمانان پس از دعوت، به فجیع‌ترین شکل به شهادت رساندند. این نشان می‌دهد جامعه به اندازه‌ای دچار انحطاط و فساد و بی‌اخلاقی و دوری از کانون تقوا شده بود که فرقان را از آنها گرفته و اقدام به کشتن امام حسین(ع) پاک، عرشی، ملکوتی و دارای عصمت خاتمی و تربیت شده دامن حضرت زهرا(س) و بزرگ شده در سایه قرآن، واقعی و عرشی کردند و برای کشته شدن ایشان جشن می‌گیرند؛ این نوع انحطاط و رذالت لازم بود تا امام حسین(ع)، امامت بیان شده در آیات قرآن (با مفاهیم و الفاظ) و امامت ترسیم شده در غدیر را با خون بازنویسی و بازخوانی کنند تا دنیا بداند دین بدون امام و قانون بدون الگو، کار بدون کارشناس و راه بدون راهبر قابل ادامه نیست.

وی افزود: اولین حکمت قیام سیدالشهدا(ع)، احیای مسئله امامت بود که جامعه بشریت بدون یک رهبر آسمانی و امام پسندیده و مرضی خدا، امکان ندارد به سعادت و وحدت برسد. امروز که سکولارهای داخلی به تبعیت بی‌دین‌های خارجی بر این می‌دمند که امامت امر زمینی است و نه آسمانی، این ادامه حرکت یزیدیان است و اینها از نور امامت واهمه دارند. امام راحل با الگوی از قیام عاشورا و از خون‌های پاک جوان‌ها این مرز و بوم، جریان حسینی را در ایران به صورت باور در آورد و امروزه مردم مسئله ولایت فقیه را حرکتی را در مسیر حرکت ائمه اطهار(ع) می‌دانند و بنابر گفته امام راحل «ولایت فقیه استمرار حرکت انبیاء (ع) است».

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: اقامه عدل، حاکمیت شریعت، برهم زدن حاکمیت طاغوت، ادامه راه تمامی انبیاء، مبارزه با تحریف و اقامه فریضه امر به معروف و نهی از منکر( بی‌مسئولیتی و نظاره‌گر ظلم بودن و فریاد نزدن از گناهان کبیره است)، از جمله روشنگری قیام امام حسین(ع) براساس فرمایش مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: خواص باید امر به معروف و نهی از منکر را فریاد بزنند و مردم نیز باید زیر پرچم آن باشند. همه ما مأمور خدا و حفظ دین هستند. اسلام یک نظام است و تمام احکام اسلام با خون سیدالشهدا(ع) احیا و حمایت شده است و امر به معروف و نهی از منکر، حفاظی برای احکام دین است.

وی ادامه داد: این محرم و صفر و زنده نگه‌داشتن آن است که در طول تاریخ پیام‌های امام حسین(ع) و شهدای کربلا و نحوه نگهبانی از خون شهید توسط آل‌الله و مبلغان شهادت و مروجان قیام و حماسه را به ما رسانده است. امام راحل و مقام معظم رهبری عملا و قولا این مسیر عاطفی و احساسی را حفظ کرد‌ه‌اند.

بنابر گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران، گفت: جنگ سه روزه غزه نشانه، حقانیت وعده خداست؛ «اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم» روزی اسرائیل با تمامی اعراب جنگ شش روزه داشت اما انقلاب ایران واقع شد و حزب الله لبنان متولد شد و در جنگ 33 روزه، برای نخستین بار بود که اسطوره شکست‌ناپذیری امریکایی که مولود نامشروعش، اسرائیل است، به فضل الهی با بازوان مجاهدین حزب‌الله، باطل شد و این بیت عنکبوت اسرائیل فرو ریخت؛ «إِنَّ أَوْهَنَ الْبُيُوتِ». در جنگ بعدی طی هشت روز دست‌های اسرائیل بالا رفت، اما این بار در سه روز آن هم با نبرد جنبش جهاد اسلامی در غزه با پرتاب 110 موشک و راکت، زمینه تسلیم و سازش اسرائیل و آتش بس خواستن آنها را ایجاد کرد. این‌ها، نشانه نصرت الهی است.

وی با اشاره به ارسال موفقیت آمیز ماهواره خیام به فضا و مخابره نخستین داده‌هایش به پایگاه‌، ادامه داد: این ماهواره در ابعاد مختلف می‌تواند اطلاعاتی را در اختیار مسئولان قرار دهد، به طوری که می‌تواند زمینه‌های پیشرفت و ترقی ما را نیز فراهم کند.

صدیقی با اشاره به دستاوردهای بومی کشور در اوج تحریم‌ها، تصریح کرد: پهپادهای مجهز به هدایت لیزری و بمب‌های هدایت شده، مورد اعجاب دنیا قرار گرفته و اقبال روس‌ها را طی بازدید از این پهپادها و به صف ایستادن کشورهای مختلف برای خرید این محصول را به دنبال داشته که جزو پیروز‌ی‌های جبهه حق و مایه مباهات است.

خطیب جمعه تهران اظهار کرد: مسئله هسته‌ای و مذاکرات همچنان از ناحیه ایران ادامه داشته و دارد و امروز نیز دنیای اروپا با تیم مجرب انقلابی و باانگیزه ما مذاکرات خود را ادامه می‌د‌هد. البته این مذاکرات با اخذ تضمین‌های لازم که مقام معظم رهبری بارها بر آن تأکید کرد‌ه‌اند و همچنین کارآزمایی و راستی‌آزمایی همراه است. امیدواریم تیم مذاکره در این مسیر با اقتدار حرکت کنند و به مردم بشارت دهند که با استقامت و مقاومت شما این تحریم‌ها از بین رفت و گشایشی در ابعاد جدید پیش آمد.

وی با اشاره به ضرورت باور به ولایت‌ و اینکه ولایت فقیه نیابتی از امام عصر(ع)، گفت: این ملت باید در نهایت آرامش در صحنه حاضر باشند و دولت خود را یاری کنند و در رفع نواقص به جای طعنه زدن، انتقاد سازنده کنند.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: این ملت، خود زنده است و خود در قانون سهم دارد و دولت و مجلس را با رأی خود مستحکم می‌کند. چنین ملتی که در همه عرصه‌ها و خارج از چارچوب قانونی، ایثارگرانه کمک مؤمنانه دارد، امروز باید بداند، دشمن در جبهه‌های مختلف با ما جنگ دارد که یکی از مهمترین این جبهه‌ها شایعه‌پراکنی، دروغ و تهمت است.

صدیقی با اشاره به اینکه مردم نسبت به دروغ‌پردازی‌های دشمنان در فضای مجازی و رسانه‌های بیگانه آگاه باشند، اظهار کرد: دشمنان مشکلات کشور را به منظور ایجاد احساس فشار و مشکلات لاینحل، بزرگ‌نمایی می‌کنند که مردم باید نسبت به آنها آگاه باشند. مقابله با این شایعه پراکنی‌ها، تهمت‌زدن‌ها و بی‌دینی‌ها لازم است و قصد دشمن تنها برهم زدن رشته اتحاد و انسجام ما است، اما نمی‌دانند مردم به برکت خون امام حسین(ع) تا پایان ایستاده‌اند.

انتهای پیام
captcha