پشت صحنه حمله به عزاداران حسینی در کشورها مشارکت رژیم صهیونیستی است
کد خبر: 4077611
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۸

پشت صحنه حمله به عزاداران حسینی در کشورها مشارکت رژیم صهیونیستی است

امام‌جمعه چهاربرج گفت: نخ تسبیح و فصل مشترک حملات به عزادارای حسینی در کشورهای دیگر، هم‌دستی و مشارکت پشت‌صحنه‌ی صهیونیست‌ها با میدان‌داری مزدوران تکفیری و داعشی و متعصبان متحجری است که در یک توافق نانوشته بغض و کینه‌ فراوانی از اسلام ناب و آموزه‌های حیات‌آفرین و بیدارگر عاشورای حسینی دارند.

اصغر جلالی امام جمعه چهاربرجبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام اصغر جلالی، امام‌ جمعه چهاربرج، ۲۱ مرداد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته چهاربرج با اشاره به پرتاب ماهواره «خیام» از پایگاه بایکونور قزاقستان توسط ماهواره‌بر سایوز به فضا و پیام‌های این اقدام، اظهار کرد: «خیام» یکی از مهمترین نمادهای ما می‌توانیم است که راه پیشرفت علمی را که از مهمترین ابزارهای اقتدارِ مبتنی بر راهبرد العلم سلطان است؛ به سوی آینده‌ای روشن می‌گشاید و استقلال ایران عزیز را بیش از پیش تضمین می‌کند.

وی به دروغ‌پردازی‌های رسانه‌های غربی در این زمینه اشاره کرد و افزود: رسانه‌های غربی با انتشار و ضریب‌دهی به اخبار کذب می‌کوشند این ماهواره را دارای کاربرد نظامی-امنیتی معرفی کنند ولی برخلاف رویکرد مغرضانه این رسانه‌ها، «خیام» جمع‌آوری و ارسال داده‌ها و اطلاعات راهبردی به‌ویژه با مصارف صلح‌آمیز کشاورزی، زیست محیطی، اقلیمی، آب‌وهوا و… مدیریت حوادث غیرمترقبه را بر عهده دارد.

امام‌جمعه چهاربرج ادامه داد جمهوری اسلامی با پرتاب ماهواره‌هایی همچون طلوع، رصد، نوید، فجر، ناهید، پیام، ظفر، توانایی و دانش بومی خویش در عرصه هوافضا و ماهواره را به اثبات رسانده است اما پرتاب خیام به جز توسعه علمی کشور گویای گسترش همکاری‌های علمی با سایر قدرت‌ها است.

وی تصریح کرد: بسیاری عقیده دارند در آینده‌ای نه چندان دور کشوری می‌تواند در صحنه جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد که در چند عرصه به توانمندی‌های لازم و خودکفایی نسبی یا کامل رسیده باشد از جمله این عرصه‌های راهبردی، حضور در فضا است.

حجت‌الاسلام جلالی به سخنرانی سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان به مناسبت روز عاشورا اشاره کرد و گفت: این سخنرانی نمونه یک تحلیل کوتاه و مختصر اما راهبردی و الگوی یک خطبه غنی و پرمحتوا دانست.

وی با بیان اینکه تنها راه آزادسازی فلسطین مقاومت است، اظهار کرد: در سال‌های اخیر هیچ یک از روندهای سیاسی و دیپلماتیک در موضوع فلسطین نتوانسته حقوق فلسطینیان را تضمین کند و باعث توقف اشغالگری رژیم صهیونیستی شود، این در حالی است که تنها عامل بازدارنده و ضربه‌زننده به رژیم صهیونیستی قدرت مبارزاتی گروه‌های مقاومت فلسطین بوده است.

حجت‌الاسلام جلالی افزود: در این جنگ پیروزمندانه، مقاومت فلسطین چهارهزار موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد و حملات موشکی اخیر «جهاد اسلامی» به عمق مناطق اشغالی که در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی صورت گرفت و توان سامانه پدافندی «گنبد آهنین» را زیر سوال برد، نیز شاهدی بر این مدعاست.

وی با بیان اینکه سید حسن نصرالله، ایران را «قلب محور مقاومت» در این سخنرانی عنوان کرد، افزود: اشاره سیدحسن نصرالله به محوری است که طی سال‌های اخیر شکل و قوام یافته است و کارویژه اصلی آن مبارزه با مداخلات خارجی و رژیم صهیونیستی است.

امام‌جمعه چهاربرج هم چنین به اشاره به عزاداری های دهه اول محرم و تقدیر از نمایش شور و شعور حسینی مردم ایران اسلامی، افزود: در این ایام وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران از خنثی‌سازی توطئه دشمنان برای انجام عملیات‌های خرابکاری در مراسم عزای حسینی در ایران خبر داد.

جلالی با بیان اینکه متاسفانه در سایر کشورها شاهد حمله به عزاداران حسینی بودیم و حملات مکرر به مراسم عزادارای مسلمانان و شیعیان در افغانستان و کشمیر و بنگلادش و شهادت و جراحت تعدادی از عزاداران حسینی در اخبار این روزها منتشر شد، گفت: شیعیان نیجریه و پیروان شیخ «ابراهیم زکزاکی» امسال نیز همچون سال‌های گذشته عاشورای خونینی را شاهد بودند و نیروهای امنیتی، همزمان با عاشورای حسینی به عزاداران یورش برده و تاکنون شهادت هفت نفر گزارش شده است.

وی اظهار کرد: نخ تسبیح و فصل مشترک این حملات، هم‌دستی و مشارکت پشت‌صحنه‌ی صهیونیست‌ها با میدان‌داری مزدوران تکفیری و داعشی و متعصبان متحجری است که در یک توافق نانوشته بغض و کینه‌ فراوانی از اسلام ناب و آموزه‌های حیات‌آفرین و بیدارگر عاشورای حسینی دارند.

 

انتهای پیام
captcha